måndag 18 januari 2016

Ledig måndag...,

Måndag idag och jag är ledig. Jag känner mig trött och sliten. Jag har ju jobbat i helgen. Då blir det ju ofta rätt dåligt med sömn. Så nu försöker jag ladda för en ny arbetsvecka. Den här helgen är jag bara ledig en dag före och en dag efter helg. Det känns att man jobbar heltid. Sambon har dessutom jobbat natt i helgen, så mycket egentid har det blivit. Det är ju lite speciellt att sova själv.

Min underbara orkidé! 

Det har varit kallt i helgen. Med temperaturer runt -15 till över -20 grader kallt. Långkalsonger, vantar och mössa har varit på mest hela helgen. Och raggsockor. Men trots att det har varit kallt så har det varit så har det varit sjukt vackert ute. Solen har skinit så vackert över snön. 
Vacker soluppgång 

Just nu ligger jag i soffan. Försöker samla kraft för att ta mig upp och klä på mig. Funderar på att ta en promenad till netto, för att kolla på några korgar bland annat. Solen skiner även idag och det är bara några minusgrader ute. 

Vad händer annars då. Inte mycket. Mycket tid går ju åt till att jobba. Har inte hunnit träffa mina vänner på länge och det saknar jag. Tråkigt när det känns som om tiden aldrig räcker till. Har varit på sjukhuset, går ju dit var varannan vecka för kontroll. Hittills har vi bara lyckats planera in det på lediga dagar vilket känns bra. 


Idag borde jag ta tag i att stoppa ner alla tomtar och övriga julsaker. De står fortfarande uppställda på bordet i vardagsrummet. Dessutom har sambon sparat lite disk till mig också. Det känns lagom avancerat att bara vara hemma och plocka. Skulle även behöva göra ett ryck och få färdigt i skafferiet i köket. Kanske måste jag även inhandla några fler förvaringsburkar.  Ja vi får se hur mycket lusten och orken räcker till. 

Hyllpapper uppsatt och rensning pågår i skafferiet!

Egentligen borde jag ta bussen och åka på scoutmöte. Den motivationen finns dock inte. Det brukar dessutom både bli sent och en massa tjafs. Jag måste då passa med bussar eftersom sambon ska på någon kurs/utbildning från kl.18 och ett par timmar framåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar