måndag 1 februari 2016

Ny månad, ny vecka och nya tag...

Måndag idag och ny månad. Förstår ibland inte hur fort allt går. 
Jobbade 7-16 idag. Sen hem och vända innan det var dags för att promenera ner till restaurang Efesos. Enligt Google maps skulle det vara ca 2 km. Skönt med en liten promenad. Vädret va inte det bästa, blötsnö föll ner på mig. Det var möte med scoutkåren, planering av vårens gemensamma program, läger mm. 

Chokladfondant... Mums! 

Under helgen har jag varit ledig. Men jag har inte mått så bra. Förkyld, snorig, hostig och trött. Inte orkat göra så mycket. Tycker att jag känner mig lite bättre idag, men nu framåt kvällen är jag åter mer täppt. Blir att proppa i mig alvedon och nässpray vid läggdags. Jag fattar inte var allt snor kommer ifrån? 
Jag hann/orkade i alla fall med en tur på stan och en titt på Hindersmässan.



Imorgon är det åter en arbetsdag. Kvällspass blir det. Motivationen är inte så stor. Det är en ständig stress och jakt på en bra brukartid. Så mycket tid som möjligt ska läggas hemma hos brukarna, vilket jag självklart förstår vikten av. Nytt schema kommer troligtvis snart igen. Lite tröttsamt att inte kunna planera framtiden. 
Har i alla fall prata med min chef, det tog ju bara x antal veckor. Men det känns skönt att det är gjort. 

En fin burk som har flyttat hem till oss... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar