torsdag 18 februari 2016

Frustration, jobb, mys, livet mm...

Ibland händer det att det bara blir för mycket. Så va det på jobbet i veckan. Satt i personalrummet och kastade in min mat. Plötsligt fylls mina ögon med tårar och jag känner att jag inte orkar. Vill bara skicka in nycklarna i skåpet och gå hem på en gång. Men samtidigt vet man att det återigen är vikariebrist och det bara gäller att bita i det sura äpplet och åka iväg på matrunda. Hur jag tar mig runt vet jag inte riktigt. Tårarna rinner till och från. Jag känner mig sjukt frustrerad. 

En ros till alla som kämpar för att göra ett bra jobb!!
 
Tiden som aldrig tycks räcka till. Massor med saker som ska göras. Den dagen fick jag ingen rast. Förutom tiden i bilen satt jag nog max 30 minuter under den dagen. På morgonen 10-15 minuter för morgonrapport och vid min rast ungefär lika längre. Även vi har en äggklocka på bordet som ska ställas på 10 minuter, för att påminna oss om att när klockan är 07.10 så är det dags att åka iväg till kunderna. Innan det ska vi ha hunnit plocka nycklar, starta telefonen. Läsa dokumentationen görs ibland, ofta prioriteras hellre en slurk kaffe och lite prat med kollegorna. Jag försöker att inte stressa allt för mycket, det hjälper inte. Huvudsaken att jag har ett bra bemötande mot kunderna och att jag gör det som förväntas av mig. Men just nu känns det tufft att jobba i hemvården. Samtidigt som jag ofta trivs med mitt jobb. 
 
Lite uppmuntran är väl aldrig fel...

Vad händer annars då? Livet rullar på. Orken är som bortblåst, men det är de små glädjeämnena som ända väger upp och som gör att man orkar fortsätta kämpa. 

I söndags va det alla hjärtans dag. Det är även då vi firar våran årsdag. 6 år är det nu. Självklart jobbade sambon och jag var ledig. Det är tyvärr så varenda helg i februari. Men jag lagade spagetti och köttfärssås och bjöd på, och till efterrätt blev det kladdkaka och grädde. På fredagen passade vi på att fira lite extra istället, med mat på Texas Longhorn och därefter bio. 
Alla hjärtans dag mys!  

Håller även på att möblera om och fixa här hemma. Vi har fått en "ny" teakmöbel. Den fick inte plats i extra rummet, så den har flyttat in i sovrummet. Önskar att det skulle kunna bli lite ordning snart här hemma. Men då gäller det ju att prioritera det oxå. Men men nån dag framöver blir det nog klart. 
Är ledig idag, så lite har jag hunnit med. Har flyttar blombordet i teak/string från sovrummet till vardagsrummet. Där kan jag ju mer visa upp det. 

Underbar skänk i teak

I köket har paradhyllan bytits ut. 

Nya teakhyllan, lite rörigt. Men hoppas på bra slutresultat. 

Idag slutade sambon tidigt och på vägen hem köpte han semlor och igelkottar. Vardagslyx.
Vardagslyx...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar