onsdag 3 februari 2016

Äntligen ett besök hos frisören...mm

Idag skulle jag ha jobbat. Men det blev en semesterdag mitt i veckan. Hade äntligen en tid hos frissan. Va så sjukt dassig i håret så det va verkligen en välgärning. Hade mycket utväxt, och råttfärgen som kom fram va inte så upphetsande. När jag bokade den här tiden så hade vi som vanligt inget schema. 


Nu blir jag ledig 3 dagar i rad istället. Och det är ju skönt. Ska försöka satsa på att bli av med denna förkylning. Kände mig lite bättre förut, men som vanligt blir det sämre framåt kvällen. Sen så ska jag jobba helg igen. 

Blev en liten sväng på stan idag också. Sambon jobbar natt nu, så han var ledig under dagen. Vi hann med en lunch på Shanghai. Blev även en loppistur. Handlade för 106kr och för det fick vi 3 cd-skivor och 6 Höganäs muggar. Kul att göra lite fynd. 

Inga planer för imorgon. Så det blir nog en hemma dag. Med städning, vila och lite plock. Och diskning och kanske lite tvättning oxå. På fredag har vi ett planerat besök på sjukhuset. Hållet tummarna för att det kommer gå bra. Det måste det göra. Fixar inte fler motgångar. 

Imorse tog jag en promenad till frissan. Det va så vackert. Solen sken, men det var rätt friskt ute. Men kände mig lagom pigg när jag kom fram. Det va så skönt att slippa ta med bilen upp på stan och behöva leta parkering. 



Snart dax att gå och lägga sig. Blir konstigt att sova själv. Samtidigt är det ingen som snarkar och inte heller någon som knuffar på mig om jag gör det. Så jag kanske kan lyckas sova en hel natt. Är ju så sjukt jobbigt att försöka sova när man är förkyld. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar