måndag 22 februari 2016

Ledig dag!

Ja då är snart den lediga dagen slut. Det är åter dags att ladda för en ny dag och en ny arbetsvecka. 
Ja vad gjorde jag idag då. Faktiskt inget alls av det jag hade tänkt från början. Blev en spontan dejt med en vän som jag inte har träffat på länge. Så skönt att bara unna sig att vara ledig. Skönt att bara träffa någon och prata om allt och ingenting. Sen finns det ju de som tycker att jag borde ha varit hemma och städat istället, men men. 

Stämmer bra...! 

Sambon hämtade upp mig sen och så tog vi en sväng till Mariebergs galleria. Vi lyxade med lite kinamat. Sen gick vi på varsitt håll och kollade. Sambon kollade efter födelsepresenter. Jag kollade lite allmänt bara, hittade ett par byxor på rean för endast 100kr. Va tvungen att ta på dem när jag kom hem, så sjukt mjuka å sköna. 

Sprang på en bekant från byhålan som jag är uppväxt i. Hon kändes som en sån där riktig skvallertant. Hon antydde att jag är gravid. Ja det är ju sjukt skoj att höra när man är lite rund. Jädra kärringar... Hennes dotter tyckte det va sjukt pinsamt i alla fall. 

"Nytt" fruktfat på köksbordet! 

Nähä borde ta mig upp ur soffan. Ska väl satsa på att fixa matlådor till imorgon. Blir inget avancerat. Köpte pyttipanna häromdagen. Det är lagom avancerat när man har total idétorka. Får väl hotta upp maten med lite stekt ägg och ketchup eller rödbetor. Kanske lite kryddor oxå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar