tisdag 16 augusti 2016

Nattliga tankar....

Som småbarnsförälder är man vaken alla möjligas tider. Har just matat lilleman. Mina bröst värker och spänner. Blev ersättning till lilleman nu. Han har sedan över en vecka tillbaka blåsor i munnen. Dessa tycks göra ont och han vill inte amma. Provade innan ikväll med amningsnappen, som jag efter mycket om och men lyckats få Sixten att sluta med. Det fungerade bättre och jag kunde återigen amma. Men mina bröst hänger inte med. Blir så frustrerad då jag precis hade fått igång en fungerande amning. Suck! 
Hade telefonkontakt med BVC förra veckan och då trodde hon att Sixtens blåsor va torsk. Nu har blåsorna spridit sig i munnen..men ser fortfarande inga på tungan. Ja ja får avvakta, ska till BVC senare idag. 
Jag vet dessutom att han har gått ner i vikt. Troligtvis tycker de att han ska få mer ersättning. Önskar att det skulle funka med amningen.


Nu ligger jag i sängen. Kan inte riktigt sova. Blev pigg på nåt vis. Hör att Sixten snusar i sin säng. Är glad att han återigen sover där. Även om det innebär lite extra steg för oss.   


Jag är så sjukt trött. Vissa dagar värre än andra. Beror ju klart på hur mycket man är uppe på natten. Sen blir det ju sällan att man sover på dagen. Finns säkert några justeringar som kan göras. Så lätt för andra att komma med råd om hur saker och ting ska genomföras. Men men gäller återigen att sålla...

Nähä borde väl försöka somna om...

2 kommentarer:

  1. Men så typiskt! Stackare.

    Fy, den där tröttheten är ju bra tärande.

    SvaraRadera
  2. Ja det är nästan så jag funderar på om min trötthet beror på nån sjukdom...

    SvaraRadera