torsdag 13 oktober 2016

Fortfarande en hängig liten kille...

Det är fortfarande en trött och sliten pojke. Man märker att han även är lite extra grinig. Slår om väldigt snabbt från att vara glad till att vara ledsen. Inte lätt att vara liten. Igår förmiddag hade han feber, 38,2 grader. Så då fick han en supp alvedon och sov rätt många timmar i rad. Det blev en pyjamasdag. 
Idag hade han ingen feber, imorse va den 36,3 grader. Känns som om han är på bättringsvägen. 

Bäst att hålla hårt i mamma...

Jag får inte så mycket gjort här hemma eftersom han vill vara nära sin mest hela tiden. Det är nu det hade varit bra med en bärsjal eller en bärsele. Men men... huvudsaken att Sixten har det bra, det andra får vara. 
Han roar sig i alla fall med att mumsa massor på sina händer. Funderar på om det redan är tänder på gång?! 


Det finns just nu en frustration som ligger och gnager under ytan. Det finns frågor som borde ställas, men orken finns inte. Ingen som frågar hur jag mår. Lite frustrerande att bara vara inne i två dagar. Har varken haft bil eller barnvagn hemma, så har känt mig lagom isolerad. Tycks visst vara svårt att förstå. Jag orkar inte säga nåt, det blir bara sura miner. Min ork är just nu slut. Jag är trött fast lilleman sover hela nätterna. Men det är mycket annat som ska fixas. Och just nu känner jag en sjuk inre stress. Så mycket som ska fixas. Det är dop som ska planeras, dukning och vad vi ska bjuda på. Korten ligger i alla fall färdiga. Adresser och frimärken ska fixas. Har dessutom en kronisk oro och ångesten ligger under ytan. Motivationen är lila med noll och jag vill bara lägga mig ner och gråta. Dessutom ska man hinna med att packa. Sen ska vi flytta. Och fixa i nya lyan. Och nu har vi inte varit där sedan i måndags. Pust! 

Det finns ju de som hävdar att man kan få hjälp och avlastning när man ger ersättning. Just nu känns det inte så. Känner mig bara frustrerad på allt. Och BVC som ständigt frågar om jag fortfarande ammar. Det är så sjukt stressande. Det är ju ändå de som sagt att jag måste ge ersättning för att Sixten ska gå upp i vikt. Suck! Blir inte klok på det. Konstigt nog har jag fortfarande mjölk i brösten. Ja ja det är en ny dag imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar