lördag 29 oktober 2016

Livet går vidare...

Inatt vaknade vi av att Sixtens andningslarm pep och därefter tjöt. Shit vilken hjärtklappning man får efter det. Vet inte om han hade andningsuppehåll eller bara låg för långt från plattan i sängen. Han har ju dille på att snurra runt i sängen som en liten propeller. Hade lite svårt att somna om efter det. Är så rädd att förlora honom....

Älskade busunge...

Samtal med psykologen igår. Återigen tufft! Det finns saker som jag måste ta tag i för att det ska funka. Fick fylla i ett test oxå. Helst ville han att jag skulle tänka högt och berätta hur jag resonerade kring de olika frågorna. Resultatet skulle skrivas in i min journal. Jag fick inte veta det, men jag misstänker att det inte var så bra tyvärr.
 
Sixten!

De senaste veckorna har jag mått allt sämre psykiskt. Det har varit tufft att orka med allt. Oron, ångesten och deppigheten har blivit värre. Jag är tyvärr en person som ibland har svårt att prata om hur jag känner och mår. Det har sina orsaker och är inget jag tänker gå in på här. Jag vet att jag sårar mina nära och kära genom att inte prata med dem. Det är så sjukt tufft och jag vet inte i vilken ände jag ska börja. Jag har saker inplanerat framöver som jag hoppas ska få mig att må bättre. Har bokat tid hos barnmorskan för diskussion angående byte av preventivmedel. Har inte heller orkat blogga. Så trött och sliten. Är ledsen och frustrerad, men tårarna vill inte rinna. Jag är så förbannad på att må såhär. 

Solnedgång idag...

Förra veckan va jag iväg till gymmet och tränade vid två tillfällen. Känns så skönt att jag äntligen tog mig iväg. Psykologen tyckte även att det va bra, eftersom det på sikt påverkar mitt mående positivt. Den här veckan har det varken funnits tid eller ork tyvärr.  Ska försöka satsa på att ta mig iväg imorgon bitti....

Gymmet...

Packat ett par kartonger idag. Känner stress och ångest över flytten. Så mycket som behöver göras. Men samtidigt längtar jag till när allt är klart. 
Kanske orkar fixa lite mer nu efter "så mycket bättre". Lilleman sover. Han vaknade förut (för 1,5h sen) och var jätte ledsen på gränsen till otröstlig. Ingen aning om vad som var fel..?! Tröstade och sen somnade han 
om...
Så ligger han gärna när han ska somna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar