fredag 14 oktober 2016

Fredag...och tidig morgon..

Idag va jag uppe med tuppen. Ställde väckarklockan för att kunna skjutsa sambon till jobbet och sen ha bilen. Så 06:15 ringde klockan. Sixten vaknade även då och var hungrig. Perfekt tajmning. 

Morgonmys...

Efter att H va avlämnad på jobbet så åkte jag hem till mina föräldrar. Min moster och morbror + fru var där och hälsade på. De hade ju bara sett Sixten på kort så va ju kul att visa upp honom. Han mår fortfarande inte helt hundra. Han är gnällig/grinig. Har svårt att koppla av och sova. Sen påverkar det ju med en massa nya människor och intryck oxå. Ingen feber idag heller. Men känns som om han har haft ont. Ena stunden är han hungrig och andra stunden är han mätt, har gått lite olika lång tid mellan målen. Han har kräkts en del. Känts svettig och klibbig. Han va även ledsen och svårtröstad. Hoppas på en bättre dag imorgon. 

Hade tid hos psykologen idag. Avbokade tiden imorse. Orsaken va en hängig Sixten och brist på barnvakt. Jag orkade inte prata, samtidigt som jag vet att jag behöver. Så förvirrat i mitt huvud nu. Så mycket frustration, oro och ja tyvärr även ångest. Borde väl snart söka vårdcentralen för det. Vet ju att mina mellanpiller kan påverka mitt mående oxå. Så kanske ska starta med ett besök hos barnmorskan. Behöver dessutom ta det där hemska cellprovet oxå. Är ju verkligen inte nåt som jag tycker är skoj. Trots alla dessa gynundersökningar och vaginala ultraljud under senaste graviditeten så är det fortfarande jobbigt. Har trots allt en bra och förstående barnmorska. Har haft samma de två senaste graviditeterna. 


Är så tacksam. Hjälp kan verkligen komma från oväntat håll. Fick ett meddelande på messenger idag som värmde mitt hjärta. Någon som läst min blogg. Har inte haft orken att svara idag. Och jag vet inte vad du kan hjälpa mig med. 

Sixten är fortfarande sådär så han sätter i halsen till och från. Minst en gång om dagen. Ikväll va det två gånger inom en kort stund. Jag blir så sjukt rädd när det händer... Dessutom ser man paniken i hans ögon när han inte får luft. Vet inte om det är slem, saliv, mat, sura uppstötningar som gör att han liksom sätter i halsen? Får höra med läkaren på barnkliniken nästa månad då vi ska dit för neouppföljning. 

Trött...

Nähä ska nog vattna blommorna och snart är det sovdags.
Har börjat känna av ett sug att ta tag i träningen igen..men säg inget till någon... Sugen på att ta mig iväg till gymmet. Motiverad att bli av med gravidkilona nu!


Nu satsar vi på nya tag imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar