fredag 6 mars 2015

Ledig dag...vad göra?

Blir återigen lite trött på sjukvården. Ställde klockan idag och gick upp strax före kl.08. Ringer till barnmorskan på vårdcentralen. Nästa lediga telefontid är på måndag. På måndag.. Det är liksom fredag idag. Jag blir så trött! Ja ja. Bokade inte den tiden. Får väl se om värken kvarstår, för då får jag väl söka på jouren i helgen. Eller kanske ringa 1177. Jag får avvakta och se hur det utvecklar sig. Känner mig såklart lite orolig, eftersom jag haft ont till och från i ca 1 månad. 
Tog ett graviditetstest för säkerhetsskull idag. Det visade negativt. Om jag skulle vara gravid, så är det nog för tidigt att testa. Men ville såklart vara på den säkra sidan. Och om jag hade fått en telefontid hos barnmorskan idag, hade de väl velat veta det. 

Ledig idag. Ligger fortfarande i soffan och kollar på tv. Funderar på vad jag ska hitta på idag. Skulle egentligen behöva tvätta, men det är jag inte så sugen på. 
Har fortfarande inte bestämt vad jag ska hitta på idag. Kanske blir det bara en hemma dag. Det behöver städas och framförallt plockas i ordning. Har fortfarande inte gått upp med julsakerna till vinden. Orken är som vanligt bortblåst. Visst det skulle kännas lite bättre om vi fick lite mer ordning. Ska i alla fall hoppa i duschen nu! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar