måndag 9 mars 2015

Verksamhetsplanering med jobbet och tankar!

Varit på verksamhetsplanering med jobbet. Känner mig trött och sliten. Vår nya sjuksköterska hade med sig sin 6 månaders baby. Hon va född i augusti. Så gammal skulle Elsa ha varit om hon hade fötts i rätt vecka. Det gör ont. Kämpade för att hålla ihop mig själv och inte börja gråta där och då. Satt och kollade i taket för att slippa känna efter. Men det var inte enkelt. Vet inte om någon förstod. Just det gör fortfarande ont. Det gör ont att jag aldrig kommer få se min dotter växa upp. Livet är så förbannat orättvist. Hon kommer alltid att var död. Men en dag kommer hon bli en stolt storasyster, det vet jag. Just nu rinner tårarna. Livet gör ont. Fixade inte att gulla och knappt titta på bebisen. Jag ska förklara för henne sen, om ingen annan berättat. Det är fan inte enkelt. Jag ska försöka vara stark och prata med hon på LH om det på torsdag. 
Det är då jag inser att jag kanske inte ska jobba egentligen. Att jag borde varit hemma längre. Det är så lätt att vara efterklok. Man kör ofta på i hundranittio till kroppen inte orkar mer. Ibland funderar jag på hur länge jag kommer orka. Funderar även på om jag skulle kunna bli hjälpt av lite stämningshöjande? Får diskutera även det på torsdag. Känner mig ledsen och trött. Det är jobbigt att alltid försöka hålla skenet uppe. 

Har känt mig trött i helgen. Har sovit över 8 eller 9 timmar, både natten till fredag, lördag och söndag. Vet inte vad det är som gör mig så trött just nu. Det jag hoppas på lär det väl inte vara. Längtar så efter att vara gravid igen, även om det kommer bli en graviditet fylld av oro. Borde strax va dags för mens. Har fortfarande inte fått nån kallelse till fertilitetsenheten. Kanske lyckas vi återigen bli spontant gravida, innan kallelsen kommer? Vore ju samtidigt skönt att slippa utredning osv. Har väntat ca 7 veckor på kallelsen. 

I lördags blev det en loppissväng. Lite shoppat blev det! En stor fyrkantig vas/kruka, en liten teak "kastrull", några cd-skivor. 

Funderar på vad jag ska laga för mat till sambon kommer från jobbet. Om orken ska finnas till att göra något alls. Det kostar på att vara på verksamhetsplanering. Bara det att sitta still i x antal timmar, det är man ju inte direkt van vid. Och dessutom komma på en massa bra aktiviteter som arbetslaget ska utföra under året. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar