fredag 20 mars 2015

Veckan som varit..samtal och besök på sjukhuset..,

Nu har det åter gått lite längre tid sen jag bloggade. Livet rullar liksom bara på. Vissa dagar är bättre och vissa är sämre. 
Blev inget samtal på landstingshälsan förra veckan. Jag va tvungen att ändra tiden. Nu blev nästa tid i början på april, för hon skulle ha semester i 2,5 veckor. Jaha det får väl gå. Jag orkar inte. 
Istället för samtal så blev det äntligen ett besök på fertilitetsenheten. Känns skönt att den karusellen är igång. Blev samtal med läkare, klamydia test, diverse hormon och infektionsprover. Blev även vaginalt ultraljud och allt såg bra ut. Så nu är det åter väntan för att påbörja IVF. Många tankar och funderingar. Längtar så efter att bli gravid och få ett nytt litet barn. Det va inte tal om att jag behöver gå ner i vikt, men ska ändå försöka. Ska ta mig iväg till gymmet snart igen. Tiden och orken har återigen varit bortblåst. 

Har känt mig trött och sliten ett tag. Dessutom bestämde sig mensen för att vara ca 1 vecka försenad. Hann så klart tro att jag var gravid, men återigen blev jag besviken. 

Pratade med min chef igår. Berättade om att jag hade tyckt det var jobbigt när vår nya sjuksköterska hade med sig sin bebis. Hon sa att hon jade funderat på hur jag skulle reagera över det. Men hon sa att det inte hade märkts på mig. 
Talade om att jag varit tvungen att ändra tiden på LH och även varför. Berättade att vid senaste samtalet på landstingshälsan hade hon varit sen och förvirrad. Chefen ville att jag ska berätta hur det känns efter nästa samtal, för om det inte fungerar ska ju LH få veta det. För hon som arbetsgivare betalar ju dessutom för mina samtal där. Vet dessutom att efter tre samtal så ska det utvärderas om jag behöver mer samtal. Ibland funderar jag på om jag får bättre samtalskontakt med någon på st. Lukas. Men som sagt jag vet inte. 

Inatt blir det en ensam natt. H jobbar natt och det känns lite konstigt att vara själv.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar