onsdag 9 december 2015

Diverse samtal och besök på jobbet...!

Igår va jag hos dietisten. Blev invägning och prat om vad och hur mycket jag äter. Hon tycker att jag äter för lite frukt och grönt, så blev rekommenderad att äta multivitamintabletter. Har gått upp i vikt. Inte så konstigt efter övergång till bara mat. 

I väntrummet..

Hon sa att jag såg trött ut. Och jag är sjukt trött. Är vaken flera gånger under natten och vissa kvällar har jag svårt att sova. Ser även på min aktivitetsmätare, att sömnen inte är den bästa nu. Ibland somnar jag oxå och sover lite under dagen. Inte bra. Tur i oturen att jag fortfarande är sjukskriven. Funderar på om jag ska orka jobba sen. 

Varit på jobbet idag. Chefen smsade imorse och påminde om att det va apt idag. Dessutom bjöd hon på smörgåstårta. Skönt att komma hemifrån lite ibland. Kommer få nytt schema igen om ca 2,5 vecka. Det börjar ju bli lite tröttsamt. Vet ju inte hur jag jobbar i mellandagarna. Men sökte ledigt den 29/12 för läkarbesök. Får se om det blir passbyte eller semester. 
Åka buss till jobbet...

Väl hemma igen tog jag tag i den tråkiga disken. Jag har ju inte kunnat diska eftersom jag har haft ont i handen. Idag gav jag upp. På med gummihandskar och sen bara diska. Kan säga att det var rörelser som handen inte var van vid, för nu gör det ont i handen. Suck! Så nu blir det stödförband på och lite vila. Måste fortsätta röra på handen så den inte stelnar. Känner att det är sjukt ömt vid ärret, det blir det om jag överbelastar. 
Mina nya snygga gummihandskar😉

Lite stöd och vila för handen!  

Har verkligen saknat mina arbetskamrater. Så kul att träffa dem igen. Vissa av dem träffade jag när jag var på jobbet för ca 3 veckor sedan. Men andra missade jag ju då. Sen har jag haft lite sms och messenger kontakt med vissa. Enligt min chef så var det några kunder som saknade mig, speciellt två som hade uttryckt det. Sånt är ju alltid kul att höra. Så då hoppas jag att de blir glada när jag kommer som en överraskning på julafton.
En arbetskamrat tyckte idag att jag var smal och hade gått ner mer i vikt. Nu har jag ju gått upp, så det känns ju sådär. Men det har väl omformulerat sig i kroppen. 

Kollade på mitt sjukintyg idag. För jag tänkte ta med det till jobbet och kopiera det. Inser då att det återigen är fel. Jag måste alltså ringa handkirurgen igen... Jag är på senaste intyget sjukskriven mellan 2015-11-12 till 2015-11-23. Suck! Att det ska vara så svårt att få ett intyg som stämmer! 6 veckor ska det ju vara sammanlagt. 

Känner mig trött ikväll. Ska försöka hålla mig vaken till det är läggdags. Vilket i och för sig borde vara rätt snart. Men men. Tar nya tag imorgon. 

Förresten igår hann/ orkade jag äntligen byta gardiner i vardagsrummet. Nu är det bara i extra rummet som gardiner och adventsljusstaken ska upp. Det går sakta men säkert framåt. Får inte jobba för hårt! Inte bra att överanstränga handen. Sen ska jag väl ta fram lite mer tomtar och annat julpynt, men det kan jag ta nästa vecka. 

I vardagsrummet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar