onsdag 16 december 2015

Julpynt, julstress, julklappar och sjuk...!

Nu är snart min sjukskrivning över. Bara en vecka kvar. Börjar jobba igen på julafton. Äntligen är det rätta sjukintyget inne på försäkringskassan. Bara att ansöka om sjukpenning då. Att det ska vara så krångligt med allt. Va några sidor att fylla i på nätet, får fortsätta imorgon. Dessutom va jag tvungen att aktivera mobilt BankID, för att komma in på mina sidor på försäkringskassan. Det har ju varit inaktiverat på grund av att jag badade min förra mobil.


Är inte helt hundra bra i handen, men hoppas att jag fixar att jobba. Idag köpte jag en boll, för att träna hand, fingrar och arm. Behöver jag tillägga att det gör ont? Ja ja, envis är jag ju, så det får nog gå.

Min hand, mitt ärr och min nya boll :-)

Idag har jag och sambon varit ute och shoppat lite julklappar. Alla julklappar är inte klara. Och det är ju bara lite mer än en vecka kvar. Det värsta är att min sambo fyller år på annandagen.
Vi hann även med en liten loppissväng, en tur på bra och begagnat. Alltid kul. Där va det dessutom halva priset på nästan allt, utom det som hade julpris. 

Innan i veckan har jag pyntat lite mer här hemma. Vi bestämde oss för att inte ta fram plastgranen i år. Den tar ju rätt mycket plats. Och på julafton jobbar vi båda två och sen ska vi hem till mina föräldrar. Istället har vi tagit in en kruka med tallris, det har jag nu satt i kulor i. Mysigt! 

Mitt tallris med kulor i.

Julpyntat på sina ställen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar