söndag 20 december 2015

Saknad....

Dagen idag har varit fylld av saknad. Saknar min älskade Elsa. Mitt änglabarn. Ska åka och tända ljus på graven innan jul. Älskade lilla barn. Det värker i mitt bröst! Det gör så ont att du inte får vara här. Eller jag vet ju att du vakar över mig, över oss. Jag har känt mig ledsen och tårarna har bara velat rinna. Det har känts tungt att orka göra något överhuvudtaget. 

Elsas ljuslykta, ängeln som sover. Nu fick julmusen stå där också...

Saknar även mina vänner. Vänner som man inte har träffat på länge. Men som det alltid känns bra med när man väl ses. Jag vet att familjelivet tar mycket tid. Och på något vis så prioriteras jag inte in i den övriga tiden. Det gör ont. Jag orkar inte längre höra av mig. Det resulterar inte i något. Jag lägger bollen hos någon annan. Jag är inte tillräckligt viktig i den personens liv, så då får det vara. Just nu måste min ork räcka till annat. Snart är min 6 veckors sjukskrivning över och jag måste orka och fokusera på mitt jobb. 


Plockat lite, och dammat lite. Som sagt orken har inte funnits. Sen tog jag en promenad till netto. Köpte lite kvällsmat. Det blev korv, vilket min sambo blev glad över. Det följde även med lite pysseltillbehör, några tomtar mm hem. 

Ny luvtomte..

Så när jag kom hem började jag pyssla lite. Ett färdigt resultat kanske kommer senare. Jag målade lite. Så skönt att bara sitta och tänka på nåt annat. Eller bara koncentrera sig på att måla. Det känns verkligen avkopplande att pyssla. Måste lägga mer tid på det framöver. Jag vet ju egentligen att det ger mig ro. 

Målat lite...avkopplande...

Funderar på hur det blir...

Ute blåser det. Jag kan inte riktigt fatta att det bara är 4 dagar kvar till jul. Värmerekord satt idag den 20 december 2015. Helt sjukt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar