torsdag 19 november 2015

Svårt att sova...


En av dessa nätter då tankarna och känslorna bara far runt. Låg i sängen och försökte sova förut. Men gav upp. Sambon snusade bredvid mig och jag kände mig stressad som inte kunde somna. Ligger nu i soffan sen typ klockan 00... Ska strax försöka slappna av, men just nu går hjärnan på högvarv. 

Haft en sjuk klåda under förbandet nu ikväll. Kliade där jag kom åt. Det blir ju tätt. Tror även att jag är lite svullen på vissa ställen. Suck! Såret/ stygnen ömmar.. Funderar på om jag har överbelastat handen och dragit upp något stygn. Hoppas att jag inte har gjort det! Det känns stundtals som om det "bränner" i förbandet. 

Just nu saknar jag någon att bolla allt med. Vet inte vem jag ska prata med. Har jag fortfarande vänner kvar? Som bryr sig och förstår? Just nu känns det inte så. Jag vet det beror säkert på mig. Nej kanske inte? Men kanske är det så att vi har växt ifrån varandra. Hur som helst så saknar jag mina vänner! 



Med Spotify i öronen, lyssnande på Elsas lista, försöker jag reda ut mina tankar. Det är ett virrvarr. 
Kommer fram till att jag inte ska störa H och gå och lägga mig i sängen nu. Får bli soffan inatt. 

Va tvungen att spana in lite under förbandet. Ser att det är blodigt därunder. Men det har inte gått igenom, förbandet är ju rätt tjockt. Funderar på om jag ska vara orolig eller inte. Kan ju fråga när jag ändå kontaktar handkirurgen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar