torsdag 26 november 2015

Vårdcentralen, graven, fika mm

Idag har jag varit till vårdcentralen. Tog bort mina stygn. Tyckte det va lika bra att gå dit som att åka till jobbet. Har ju aldrig plockat bort stygn förut. Men det gick bra trots att jag blev sjukt yr och fick lägga mig ner. Känns ju lite ovant, eftersom sånt inte brukar påverka mig. Ja nu är det gjort i alla fall. Handen va fortfarande lite svullen, men det hade läkt fint. Skulle uppmärksamma om det blir rött runt såret och mer svullet, då var det bara att kontakta handkirurgen. De har tydligen "ansvar" för mig i hela 3 månader efter operationen. Sa att jag haft lite ont i stygnen, att det har bränt och stuckit i stygnen. Men skulle tro att det är normalt...
Nu funderar jag på hur jag ska träna min hand, fick ju ingen info om det efter operationen. Blev rekommenderad att använda handske på handen om jag skulle göra något vått, tex diska. 

Sen gick jag förbi Elsas grav och tände ljus. Älskade lilla barn. Saknar dig så sjukt mycket. Vet att du vakar över mig! 

Efter det blev det en fika på princesskonditoriet. Kändes att det behövdes efter tidigare yrsel attack. Det är bara att ta det lugnt så blir det bättre. Min kropp och jag tycks inte vara helt överens nu, men hoppas att det blir bättre. 

Mindre än 1 månad kvar till jul. Inser att jag inte har börjat med julklapparna än. Fattar inte var den här hösten har tagit vägen. Det blev inte som det var tänkt sig från början. Samtidigt borde jag väl vid det här laget vara van vid att det sällan blir det. Men hoppas på att nästa år, 2016 kommer bli vårt år! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar