fredag 3 april 2015

Grattis på 11 månaders dagen Elsa 👼

11 månader sen jag födde lilla Elsa idag. Hon hade så bråttom ut till världen. Det värker i mitt hjärta. Tänk vad annorlunda det hade varit om hon hade fått stanna hos oss. Livet är så förbannat orättvist! Saknaden värker i mitt bröst! Min lilla skatt, min lilla Elsa. 
Idag för 11 månaders sen låg jag på förlossningen. Hon hade rätt nyligen kommit ut. Låg i en säng och förstod knappt vad som hade hänt. Hon kom ju i vecka 24+1. Jag hade blivit mamma. Mamma till en liten flicka på 585 gram. Att jag dessutom befann mig ca 50 mil hemifrån gjorde ju inte saken bättre. Min sambo va på jobbet och fick sätta sig i bilen och köra dessa 50 mil ner till oss. 
Jag kan ibland inte fatta att det redan har gått så lång tid. Vissa saker i mitt minne är glasklara och andra inte. 

Idag är det långfredag. Det är återigen dags att jobba helg. För ett år sen var jag ovetande om vad som väntade. Alla dagar som sen kom med sorg och saknad, men det är 1 månad kvar till årsdagen. Livet gör ont. Har ännu inte lyckats bli gravid med ett syskon till Elsa. Denna eviga väntan känns jobbig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar