lördag 2 juli 2016

Sixten 8 veckor och vecka 39+3

Lördag brukar ofta vara detsamma som sovmorgon. Nuförtiden är det inte så. Men vad gör det när man ligger i soffan med den efterlängtade guldklimpen på bröstet. Lyssnar på hans andetag. Känna de små fingrarna som plockar lite på mitt bröst. Det är kärlek det! För honom är jag beredd att göra allt. Så inatt har jag varit uppe vid 05 och 08. Och nu vid 11. Han säger till när det är dags för mat, vilket oftast är var 3:je timme. Han säger även till när det är för blött i blöjan och när han är sällskapssjuk. Våran envisa lille kille. Sixten som för några dagar sedan passerade 8 veckor. Fast egentligen skulle han inte vara född än. Han var beräknad till den 5 juli, så idag är han i graviditetsvecka 39+3. 

Finaste killen ❤️ 

Känner att det börjar kurra i min mage. Inser att jag inte har ätit frukost än. Det blir lätt att man glömmer av det. Det som fokuseras mest på är ju att lilleman ska ha det bra. Och som sjuksköterskan på BVC sa så är det ju ett heltidsjobb. Det är svårt att föreställa sig hur det blir innan man väl är här. Sen ska man ju helst landa i allt som har hänt oxå. 

Så tar vi det här med amningen igen. Det känns som om det går upp och ner med det. Ena dagen funkar det bra och andra dagen sämre. Antar att många andra skulle ha gett upp för länge sen. Vid senaste målet idag provade jag att först ge lite ersättning och därefter ge honom bröstet. Det funkade!
Det gäller ju att han inte är för hungrig och ledsen, för då blir han ju bara arg på bröstet. Arg för att det inte rinner tillräckligt fort. Och då brukar det inte funka tyvärr. Men det gäller väl att prova olika varianter, med säkert olika resultat oxå. Hans sugreflexer fungerar i alla fall bra och ju mer han tränar desto starkare blir han ju. 

Tuttning pågår...

Regnet öser ner utanför fönstret. Hör att det slår mot fönstret. Jag tror nog att vi satsar på en inne dag hemma idag. Finns ju en del saker som borde prioriteras att göra idag. Men just nu struntar jag i det och fortsätter mysa med Sixten.

Mys..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar