tisdag 12 augusti 2014

Trött och huvudvärk börjar jag veckan med..,

Huvudvärk och trött idag. Nu på kvällen blev jag slemmig och fick svårt att andas. Kanske en förkylning på gång? Jag vet inte. Somnade i soffan förut, så sjukt trött mest hela tiden. Lite molvärk i magen oxå, men är väl mensvärk. Vet inte om all denna trötthet beror på allt som har hänt under våren? Kanske inte så konstigt egentligen. 

Ibland vill jag vrida tillbaka klockan till den 3 maj och göra saker annorlunda. Vet att det inte gör någon skillnad i dagsläget. Får ju inte tillbaka mitt älskade barn ändå. Men ändå kan jag inte låta bli att tänka så. Tänk om jag hade åkt in tidigare, hade de då kunnat stoppa förlossningen? Men som sagt hade ju inte direkt jätte ont, mer som mensvärk. Och det har man ju till och från under graviditeten när livmodern växer. Jag vet att det inte löser något att tänka såhär... Tänk om.. Nu fick jag ju inte behålla vårt älskade barn. Det gör ont! Var jag än går ser jag gravida och nyfödda barn. Alla får uppleva babylyckan. Alla utom jag! Det svider och bränner i mitt bröst. Jag kan ibland känna en avundsjuka, varför får de och inte jag? Men samtidigt vill jag inte att någon mer ska behöva gå igenom det vi gör. Och som en släkting sa; man kan aldrig förstå om man inte gått igenom det själv. Man kan inte fatta hur ont det gör. 
Funderar på att gå på nåt möte med spädbarnsfonden här i stan. Kanske är bra för mig? Vet att de träffas och fikar och pratar. 

Huvudvärken vill verkligen inte ge sig idag, tog alvedon imorse. Ingen större effekt. Va till optikern imorse, såg lika bra eller dåligt som förut. Så det beror inte huvudvärken på. Hmm... Stress? Sorg? Vätskebrist? Ja det finns många orsaker. 
Och denna trötthet, sov till och med middag förut. Va visserligen uppe vid 08 imorse, men det borde väl inte göra mig så otroligt trött. Sov sjukt mkt i lördags oxå, och trött i söndags oxå. Får snart söka för min trötthet om den behagar fortsätta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar