måndag 4 augusti 2014

Zzz...sova va det visst...!

Fortfarande på scoutläger. Vid middagen idag kom det några och satte sig vid vårt bord. Med sig hade de en bebis, ett par månader, kunde i alla fall sitta i en barnstol. Och sen alla frågor om det gick bra för mig? Om vi skulle försöka igen osv. Det blev för mycket. Hade ju ätit upp, vilket jag är glad för. Orkade inte sitta kvar och se alla gulla med bebisen. Tårarna brände innanför ögonlocken. Så jag valde att gå därifrån. Orkade inte se andras lycka just då. Kalla mig egoistisk, men det gjorde så förbannat ont. Mitt barn fick ju inte leva, men jag måste fortsätta. Livet gör ont! Usch det kändes tungt! Ville bara gå undan och gråta....
För småbarn är ju något jag har försökt undvika ett tag. 

Mitt funktionärsuppdrag på lägret innefattar hantverk. Idag va det tovning. Åh det är verkligen super kul! På eftermiddagen drog det förbi ett rejält regnväder, med åska och blåst. Tält blåste sönder, ordentligt med regn & blixten slog ner. Fyra fick föras till sjukhus efter blixtnedslag. Ligger kvar för observation. Så otäckt när det händer.  

Trött deluxe, sov middag idag efter lunch. Visserligen bara ca 30 minuter. 
Borde släcka och försöka sova lite nu. Imorse vaknade jag med ont i ryggen, men känns något bättre nu. Hoppas på en bättre dag imorgon. God natt världen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar