fredag 9 september 2016

Fredag...viktigt möte!

Idag tog jag och Sixten en promenad upp på stan för att möta H. Han hade varit på seminarie med jobbet. Därefter var vi på ett viktigt möte. Papper skrevs på och nu är bollen i rullning. Tror att det blir bra. Hoppas det! Men först krävs det mycket jobb av oss båda. Och hoppas vi fixar det. Mycket som vi ska hinna med att fixa kommande vecka. Sixten tyckte att det var skönt att komma ut. Både han och hans pappa sover nu i soffan. Planen va väl att göra något mer ikväll. 


Lyxade med att äta när vi va på stan oxå. Provade käk, rapparen Petters ställe i saluhallen. Goda burgare men lite överreklamerat. Shoppade även lite på röda korsets secondhand. Blev body till Sixten, klänning till mig, gardiner och en cd-skiva. Alltid kul att kolla på loppis. 


Vad händer annars då? Ja livet rullar på. Jag har fortfarande bekymmer med min yrsel. Sjukt jobbigt! Får hela tiden tänka mig för när jag reser mig upp. Och inte göra några hastiga rörelser. Är ju livrädd att jag ska svimma. Och ännu värre tappa lilleman. Hoppas på att jag snart får kallelsen till yrselmottagningen och att de kan utreda vad som är fel! Kanske beror det på stress eller mitt psykiska mående? Eller något annat? Jag vet ärligt talat inte..,

Borde ta tag i mig själv och gå ner i vikt. Lättare sagt än gjort. Saknar både motivationen och tiden. Lite svårt eftersom H jobbar oregelbundet och jag därför inte har barnvakt. Kanske blir det enklare med träningen sen? Det är dessutom jobbigt att till och med gå på långpromenader. Bara för att vi bor tre trappor upp utan hiss...och det är bökigt att släpa vagnen upp och ner. Visst kan ju ta Sixten i sjalen oxå. Men då gäller det ju att han har lust med det oxå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar