tisdag 13 september 2016

Långa dagar och korta nätter....

Ligger på sängen och lyssnar på Sixtens andetag. Vet att jag egentligen borde sätta fart med något. Samtidigt är inte motivationen och orken så stor just nu. Magen och ryggen (svanken) värker. Antagligen har jag burit något tungt som gör att ryggen inte vill vara med. Är väl hög tid  att träna upp både mage och rygg. Men jag vet just nu inte var jag ska hitta tiden till det. Jag trivs verkligen inte med min kropp, känner mig tjock och fet. Gravidkilona sitter stenhårt kvar på min kropp. Hur ska jag orka göra något åt det?! 


En timme senare ligger jag kvar i sängen. Även jag har sovit en stund. Jag är så sjukt trött. Borde i alla fall ta mig upp och fixa i ordning ersättning till lilleman till natten. Ta på pyjamas & byta blöja. Jag samlar kraft för att orka ta mig upp. 
Så mycket som behöver fixas och göras. Imorgon väntar ännu en lång dag. Men jag tror att även detta blir bra till slut och att det verkligen är värt allt slit! 

Älskade barn❤️❤️❤️ 

Klockan hann som vanligt passera midnatt, som de flesta andra kvällar. Men nu är sänggåendet nära. Hoppas på att Sixten sover gott inatt trots att han fortfarande är täppt i näsan. 

Nya gardiner uppsatta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar