onsdag 7 september 2016

Läkarbesök och BVC besök!

I måndags tog jag mig i kragen och ringde till vårdcentralen angående min yrsel. Lyckades få en telefontid samma dag. Bara det är ju ett stort plus. Förklarade att jag hade problem med yrsel sedan 3-4 veckor tillbaka. Han menade på att det kunde ju bero på lågt blodsocker. Förklarade att jag inte är diabetiker men att jag hade graviditetsdiabetes under slutet på graviditeten. Dessutom vet jag hur ett blodsockerfall känns, och det är inte det som utlöser min yrsel. Efter några diskussioner hit och dit så fick jag faktiskt även en tid hos läkare samma dag. 


Det var en äldre herre, väldigt förstående. Ställde många frågor. Kollade hur jag följde en penna med blicken. Kontrollerade blodtrycket, som låg lite i överkant 145/90. Det togs även blodprover och urinprov. Dessa prover visade såklart ingenting, vilket ju både känns bra och dåligt. Han skulle däremot skicka remiss till yrselmottagningen på öron/ näsa/ hals. Känns ändå bra att blivit tagen på allvar och blivit kollad ordentligt. Kanske kan det bero på kristallerna i örat? Det var inget som han kollade. Men det beror nog på att jag inte har karusellyrsel. Yrseln kvarstår i alla fall i nuläget, får avvakta och se vad som händer. 

Besök på BVC för tillväxtkontroll med lilleman idag. Han vägde 5200 gram och 56 cm lång. Det va en viktuppgång på 570 gram på två veckor. Det va både jag och sköterskan nöjd med. Hon frågade även om amningen, och sa att det är bra att jag fortsätter att delamma. Det är bra med all bröstmjölk som han kan få. Det är bara för mig att inse att jag får amma på Sixtens villkor. 

Nyammad och glad kille...

Hon frågade även hur det fungerar med psykolog kontakten. Jag sa som det va att sist kändes det mindre bra eftersom vi bara ska prata om föräldrarollen. Hon sa att man borde ju se till hela människan och inse att allt påverkar. Men jag får ge det någon gång till. Kanske funkar det bättre om jag byter person att prata med? Samtidigt tyckte hon att jag nog behövde ha en samtalskontakt kvar. Ja ja vi får se hur det går med allt... Hon trodde förresten att min yrsel kunde bero på stress...

Trött som sjutton. Borde gå och lägga mig. Väcka Sixten och ge han mat. Förbereda ersättning till natten. Ja det va visst inte riktigt dags att sova än...

Förvirrad och trött är bara förnamnet. Hittade detta i köket förut...

Sixtens pyjamas på vift☺️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar