lördag 3 september 2016

Trött, tröttare och tröttast...zzz...

Tröttheten börjar göra sig påmind. Har varit uppe sen 05:30 imorse. Okej hann sova en liten stund i soffan förut, ca 15 minuter. Ingen sovmorgon längre när man är småbarnsförälder. Men är så glad för vår kille Sixten, så det är värt det. Fast man kan ju gå och lägga sig och sova på dagen när lilleman sover. Yrseln känns fortfarande av till och från. Vet inte vad det beror på. Kan vara den ständiga sömnbristen, ångesten, oron, blodtrycket, blodbrist eller kanske en depression? Men det är inte upp till mig att avgöra vad det beror på. Blir kontakt med vårdcentralen på måndag. Nu känner jag även av huvudvärk, lite halsbränna. Många diffusa symtom. Och är dessutom så sjukt trött. Stundtals känns det som allt ansvar bara ligger på mig. Mycket som man ska hålla ordning på när man har barn.

Vackert imorse...

Som de flesta nätter...

Samtal med psykologen igår. Det blir redan nedtrappning på samtalen, nästa besök är om 3 veckor. Frustrerad. Det finns de som vill och kan hjälpa mig. Svårt att veta vad man ska ta upp och inte. Främst för att det ska gälla mitt föräldraskap och relationen till min son. Hemläxa till nästa gång. Han uppmanade mig att söka för min yrsel, eftersom jag hade problem med det sist vi sågs med. Det är inget jag minns...förra gången va den 21/7, vilket i så fall gör det till 6 veckor minst. Jag känner att det bara låste sig och jag kunde inte prata med honom angående att amningen inte funkar. Även det gör mig frustrerad. Jag får fortsätta att ta ett steg i taget och hoppas på att jag får hjälp på vårdcentralen...

Pigg pojke.

Trött pojke..

Angående vårt boende. Känner att jag isolerar mig hemma, för att jag inte orkar ta mig ut. Det är jobbigt att bära vagn och Sixten nedför alla trappor. Tre trappor upp utan hiss är i nuläget inte alls optimalt. Men vi har hittat en lösning på problemet. Och jag tror verkligen att det blir bra. Även om det innefattar en massa tufft arbete av oss båda. 

Idag har vi varit på hantverksmarknad. Hann även med en tur till mina föräldrar. God mat och trevligt sällskap. 

Dagens fynd till Sixten...

Känner nu att mina bröst är stenhårda. Borde amma eller handmjölka ur dem. Annars kommer mjölkstockningen som ett brev på posten. Kanske redan är för sent?! Ammingsfrustrationen är återigen här...och jag vet inte hur jag ska göra. Sixten är ju dessutom snorig och täppt, så tror han har svårt att amma. Och omgivningen tror att min bröstmjölk inte är tillräckligt näringsrik. Jag ger upp...fast jag egentligen inte vill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar