tisdag 16 september 2014

Allergisk chock...??

Idag blev jag riktigt rädd på jobbet. Ungefär när det va dags för frukost tror klockan va 10.40 så svullnade min tunga upp. Den vänstra delen av tungan svullnade och domnade nästan bort lite. Jag fick lite panik. Kände som om halsen svullnade igen lite oxå. Passade då på att dricka massor med vatten. Googlade och det lät verkligen som en allergisk reaktion. En stund innan hade jag ätit ett äpple, från ett träd hos en av våra brukare. Vet inte om det va det som gjorde det? Har dessutom en blåsa på övre läppen, mitt fram. Känner nu att det känns som om jag har lite blåsor som gått hål på inne i munnen. Min sambo tycker jag ska prova att äta ett nytt äpple imorgon och se om det har samma effekt då. Samt ha med mig allergimedicin. Fast jag vet inte om jag vågar det. Annars vad det gäller mat, så hade jag ätit hallonyoghurt med müsli. Men det borde ju inte komma så långt efteråt. Men det va nötter i müslin och de är ju släkt med äpplen. Efter ca 30 minuter och massa vatten så släppte i alla fall svullnaden. Rädd blev jag i alla fall. 

I söndags va vi ute och plockade lite svamp. Skönt att komma ut lite i skogen. Igår hittade jag såklart en fästing på mig. Så himla typiskt. Har kliat som sjutton idag. Har även en del andra bett, troligtvis från älgflugor. 

Igår va jag en sväng till gymmet. Så skönt att träna ett pass. Och äntligen  får jag göra lite magövningar. Har fått godkänt av min instruktör Johanna. Och hon har visat mig några övningar för magen. Så igår kväll va jag fylld av energi och på gränsen till rastlös. För efter att ha jobbat 7-16, så va jag iväg till gymmet. Hade även ett samtal med min chef igår om en sak som hände i fredags. Angående att jag fick skäll och dåligt bemötande. Hon passade även på att fråga hur det går och hur jag mår. Ja vad ska man säga?

Fortfarande bor vi mitt i flytten. Svårt att hinna med då vi båda jobbar heltid. Sen är det ju en prioritering vad man för efter jobbet oxå. Men både idag och igår har vi packat upp ett par kartonger. Men man kan ju undra om man behöver allt som vi har? 

Sjukt trött nu, höll dessutom på att somna när jag kom från jobbet. Vet inte hur jag sov inatt? Men ska bli skönt att snart gå och lägga sig.. Nu ska jag fortsätta mysa i soffan. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar