söndag 28 september 2014

Lördag...

Gräsänka är jag ikväll. Sambon är på spelning i Stockholm. Kommer bli första natten som jag sover själv i lägenheten. Känns lite konstigt. Och tomt och tyst. 
Känns som om jag kommer bli förkyld snart. Täppt i näsan och lite hes i halsen. 
Har haft lördagsmys med mig själv, efter att ha jobbat delad tur. Blev chips, blandade nötter och trocadero. Är så sjukt gott med nötter, men borde nog ta det lite lugnt med det. Tror jag har ätit för många wasabinötter, känner mig lite skinnflådd i munnen. Sen är jag inte helt hundra på att jag tål nötter i för stor mängd, med tanke på tidigare allergikänning. Eller om det va kombinationen med äpple. Eller om det va någon insekt i äpplet. Ja ja, vad det berodde på är ju svårt att veta i efterhand. Känns även som om jag har lite blåsor i munnen och på tungan. 

Börjar bli dags att gå och lägga sig snart. Jobbardag imorgon med. Fullt upp som vanligt. Många bollar att ha i luften när man jobbar.  Tanter som mår dåligt, beslut som måste tas. Men jag trivs med mitt jobb, även om jag stundtals är trött på det. Har jobbat med bra arbetskamrater också och det underlättar otroligt mycket. Hade ju sökt semester i helgen för att kunna följa med Holger på spelningen. Men fick inte ledigt på grund av personalbrist. Min chef har däremot beviljat semestern i vård lönesystem. Hon har verkligen koll. 
Trött är bara förnamnet. 

Har mått lite konstigt idag. Illamående till och från. Har inte kräkts. Lite halsbränna oxå. Huvudvärk, och lite yrsel. Svullen här och där. Kan ju bero på många saker. Stressen påverkar ju oxå.  Många saker som stressar mig. Att inte må bra. Att inte bli gravid osv. 
Är väl skengravid igen/fortfarande. Nåt annat vågar jag ju inte hoppas på. Får väl avvakta och se om mensen kommer denna månad, som vanligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar