måndag 22 september 2014

Har ingen lust alls

Snart dax att åka till jobbet och jobba kväll. Det är verkligen inte det jag har lust med. Skulle vara skönt att vara hemma en dag till. Idag är saknaden ofantligt stor. Saknar mitt älskade lilla änglabarn ofantligt mycket. Det går inte att beskriva hur mycket. Har inte varit till graven på ett tag, är ju längre bort nu när vi har flyttat. Och jag känner skuldkänslor för att jag inte har varit där. Vi har inte heller valt någon gravsten än. Det är tungt, allt känns tungt. Jag vet att på jobbet måste jag vara närvarande och ge av mig själv. Vet inte hur jag ska orka. Orken är slut! Är så ofantligt trött. Är inne i en period då jag sover mycket. Vet inte varför. 

Längtar så efter att vara gravid igen. Även om jag vet att det kommer vara en tid av oro. En oro över att behöva mista ett barn till. En rädsla finns även att jag inte ska bli gravid igen. De sa att min tidiga förlossning berodde på försvagad livmoderhals, men tänk om det är något annat fel på mig? Suck. Det känns tungt att inte veta. 

Har sen ett par dagar känt mig skengravid. För gravid är jag nog inte. Hade ju blödning vid tid för mens. Haft ont i korsryggen, mer domningar i händerna och fingrarna, halsbränna, molvärk i magen, trött mm. Tror nog bara att kroppen spelar mig ett spratt. Jag vill ju så gärna va gravid. När man va ung behövde man inte ha dessa tankar och funderingar. Då trodde jag att det skulle gå lätt att skaffa barn. Men jag har fått lära mig att lätt är det inte för många. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar