torsdag 20 november 2014

Trött och besök på vårdcentralen...

Igår va jag på vårdcentralen och spolade örat. Det va en vaxpropp och då såg de något vitt inne i hörselgången. Idag va jag åter på vårdcentralen, för läkarbesök. Och hon plockade ut en bit tops i örat. Ja vad ska man säga, man ska ju inte använda tops. Men vad ska man göra när det kliar så otroligt mycket. Hade även lite eksem i örat. Så har fått droppar utskrivna. Trumhinnan såg bra ut, va bara påverkad av denna envisa förkylning. 

Åh vad jag längtar efter att vara gravid. Jag vill va det nu! Nu på en gång. Varför ska det vara så svårt att bli det?? Jag vill ha ett syskon till Elsa nu. Det gör ont. Alla andra tycks bli gravida bara av att skaka kalsongerna. Jag vet att det inte är så. Men det är många av mina vänner och bekanta som ska ha eller har precis fått barn. Blir så trött på de som bara gnäller på sina barn. Jag skulle göra vad som helst för att ha min Elsa här. Oavsett om det skulle innebära vaknätter, spyor, mm. Jag saknar henne så det gör ont inom mig. Kan inte förstå varför jag ska behöva gå igenom det här. Fattar inte. Orkar inte. 
Kanske behöver jag gå ner några kilon för att bli gravid, det vet jag. Väger väl nu lite mer än när jag blev gravid för snart ett år sen. Men det känns som om det är något annat fel oxå. Eller vi har ju lyckats bli gravida två gånger tidigare så det borde väl gå nu med. Känner mig frustrerad över att jag inte blir gravid. Försöker att inte stressa upp mig över det. Men det påverkar mer än man kan tro. Jag måste ta tag i mig själv och gå ner i vikt. Måste det bara denna förkylning vill ge sig... I fyra veckor har jag varit förkyld till och från. Jag vet det har sina orsaker. Kanske ska ta tag i det först och främst? 
Beror på motivationen också. Men jag måste göra något. 

Passade sen på att luncha med Holger på stan. Nu har jag precis kommit hem. Är så sjukt trött! Tror nog att jag måste sova en stund innan det är dags att åka till jobbet. Börjar kl.15 idag. Fattar inte att jag är så trött mest hela tiden. Igår kväll somnade jag vid tv:n nån gång efter att han kom från jobbet/skolan. Kan ju delvis bero på den här infektionen som kroppen bär på. Annars vet jag inte varför?! 

Va förbi och tände ljus på Elsas grav också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar