söndag 2 november 2014

Alla helgons dag och halloweenfest mm.

Igår trotsade vi krogen och åkte hem istället. Så skönt det var att bara slappa i soffan. Va på halloweenfest, med maskerad. Sen resulterade det i att vi båda somnade i soffan och vaknade 02.30. Ja ja det är sånt som händer. Är ju inte så konstigt när det har varit en lång vecka. Blev i alla fall sovmorgon idag. 
Det kändes på nåt vis konstigt att vara på fest. Sist jag träffade många av dem på festen va jag gravid med Elsa. Vi firade då att en kompis fyllde 30 år. Många av dem är jag inte så bekanta med och det kändes på nåt vis konstigt att ingen frågade. För jag antar att alla visste. Sånt gör ont i mammahjärtat. Klart att man kanske inte vet vad man ska säga, men ändå. 

Va till graven och tände ljus igår. Jag och sambon. Det va så vackert med alla ljus. Men smärtan värker i min kropp. Det gör så ont och jag saknar min älskade Elsa. Vi stod där och kollade på graven och ljusen och höll om varandra. Det var någon annan som hade varit där och tänt ett ljus för Elsa. Det värmer i hjärtat. 

Idag har det blivit en lat dag. Va en sväng upp på retromarknaden som va på Kulturhuset. Köpte mig en keramikuggla. Den är egentligen ett pipställ, men går att ha som ljuslykta. Tog en sväng på myrorna. Sen lyxade vi med pizza på mamma Mia. Har känt mig trött och sliten idag. 
Borde sätta fart och göra nåt, men återigen saknas orken. Imorgon börjar nästa långvecka. Kommer bara att vara ledig på torsdag. Om jag lyckas hålla mig frisk, kändes som om jag hade ont i halsen imorse. Vi får se hur det blir. 

Nu ska vi tag tag i det där med maten och träningen. Funderar på om jag ska orka ta mig iväg till gymmet imorgon. 
Älskade Elsa. Saknar dig så sjukt mycket. Längtar så efter att få ett syskon till Elsa. Längtar så det gör ont. Men nu ska jag i alla fall försöka gå ner lite i vikt så det kanske är lättare att bli gravid. För jag måste ju gå ner i vikt om det blir tal om att söka hjälp på fertilitetskliniken. Jag är motiverad nu. Inget ska få stoppa mig. Det måste fungera. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar