fredag 31 oktober 2014

Lång vecka och många tankar...

Det har varit en lång vecka. Vilket vissa veckor är. Fullt upp med att få ihop jobb, familj mm. Att hinna träffa vänner hinns tyvärr sällan med i veckorna. Vilket jag saknar. Spontaniteten blir sällan av. Kanske är det en sån period i livet. 

På jobbet fick vi idag ett meddelande om vad man skriver om sitt jobb på sociala medier. Jag funderar på om jag skrivit nåt dumt. Tror inte det.. Och jag skulle aldrig få för mig att skvallra på en arbetskamrat. Även om det verkar som om nån tror det. Jag har liksom fullt upp med mig själv så det räcker och blir över. Ibland har jag svårt att engagera mig i alla andras problem. Men men. 
Jobbat extra idag och blir ett extrapass imorgon med. Tycker det kan va nice med lite övertid ibland. 

Konstigt, ibland ser man människor som man inte sett på länge. Människor som tidigare har betytt mycket i ens liv. Såg en sån person på ett köpcentrum idag. En person som jag på nåt vis saknar att prata med och som dessutom vet mycket om mig. Denna person va en samtalskontakt jag hade för ett par år sedan. Jag såg henne bara på avstånd, så jag hejade inte. Men jag vet inte hur jag hade reagerat om hon hade frågat hur det är. Tror samtidigt att hon hade kunnat läsa mellan raderna oavsett vad jag hade sagt. 

Va ett tag sen nån frågade hur det är. Och jag förstår om man inte alltid orkar. Stundtals vet jag inte hur det är.  Kanske tror man att det är bra. För jag försöker vara positiv och närvarande på jobbet. Men när jag kommer hem kommer tröttheten och huvudvärken som ett brev på posten. Jag är förbannat trött. Orken räcker liksom inte till. Jag vill bara sova. Men har inte ro till det heller. Känner mig orolig och rastlös. Och ibland orkar jag bara ligga i soffan och slötitta på tv. Svårt att hitta energi till att göra nåt. 
Har inte varit hemma och varit sjuk heller, på grund av brist på ork. Undrar om jag ska orka jobba den dagen som det gått 6 månader sedan jag förlorade Elsa. Den dagen är väldigt nära nu. Och jag känner en oro inför den dagen. 

Imorgon blir det nog en tur till graven för att tända ljus. Det är ju alla helgons dag. Saknaden är så stor. Elsa hjärtat, älskade barn. Jag förstår inte varför du va tvungen att lämna oss. Varför ska livet vara så orättvist? Varför? Jag vet inte om jag orkar utan dig... 

Jobbar på ett syskon till Elsa. Än har det inte gått så bra. Mensen envisas med att komma varje månad. Visst är det bra att det fungerar. Men jag längtar så otroligt mycket efter att vara gravid. Vet att jag kommer bli det så småningom, men jag vill vara det nu! En av de bidragande orsakerna kan ju vara att jag är överviktig, har fortfarande en del gravid kilon kvar. Så med start nästa vecka så ska vi ta tag i träning och mat. Är taggad. Så hoppas att det går bra. Det får bli slut på onyttigheter nu. Jag måste komma i form. Har just nu ont i ryggen, men det finns ju många orsaker till det. Hoppas på att ryggen blir bättre av lite träning. Starka rygg och magmuskler borde ju underlätta. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar