torsdag 16 oktober 2014

Ledig idag, många tankar och trött...

Borde gå och lägga mig snart, men tankarna far runt i mitt huvud. Är många tankar med "tänk om".. Tänk om Elsa hade fått leva vad olikt allt hade varit då. 

I veckan frågade chefen hur det va och hur det går. Jag sa att på nåt vis måste det gå. Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Kanske skulle sagt att det känns som om allt går åt helvete. Nej, vad hjälper det? Hon sa att hon hade tänkt fråga tidigare men att hon ofta bara träffade mig på morgonen. Och hon ville inte fråga när alla hörde. 
Känns stundtals som om jag fortfarande lever i ett kaos. Kan stundtals inte kontrollera mina tankar. Kan inte rå för hur jag känner. 
Mötte upp en nygammal brukare, och hon gratulerade till att jag hade fått en liten flicka. Höll på att börja gråta då, visste inte vad jag skulle svara. Och sen beklagade hon att det gick som det gick. Visste inte hur jag skulle reagera och vad jag skulle svara. Tårarna brände innanför ögonlocken. Det gör så ont. Saknar min älskade lilla Elsa. 

Igår va det pregnancy and infant loss. Tände ljus för Elsa. Saknaden är så otroligt stor och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Orkar inte göra mycket. Har varit ledig idag och det har inte blivit mycket gjort alls. Myst med sambon, som har jobbat natt. Jobbar även nu inatt. Känns tomt att vara ensam hemma. Tv:n är mitt enda sällskap och alla dessa tankar. Det gör ont och saknaden är så otroligt stor. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar