måndag 6 oktober 2014

Ny vecka... Motivation sökes..

Vi har ju flyttat för ca en månad sen. Vi bytte vår lägenhet mot en större. Saken är den att nu rätt snart kommer det bli bostadsrätter här. Det pratade han vi bytte med om men han pratade om att det va långt framåt. Suck. Nu är det troligtvis om en månad. Vi har blivit erbjudna att köpa lägenheten för 75% av marknadsvärdet, men det är fortfarande mycket pengar. Den här lägenheten är dessutom inte rustad på många år. Golvet knarrar och skulle nog behöva bytas. Jag va och kollade i lägenheten under oss, och den är betydligt fräschare. Visserligen behöver vi inte lägga någon kontantinsats. Men jag känner mig arg och besviken. Och han vi bytte med hade verkligen inte rent mjöl i påsen. Så nu är frågan om vi ska köpa denna lägenhet? Magkänslan säger att vi inte ska det. Och jag undrar när det ska vända för oss, när ska turen komma? 
Nu har vi ju hittat ett annat alternativ. Ska ringa banken och boka möte angående lånelöfte. Men jag blir lite förbannad, varför? 

Mensen är tre dagar sen. Klart att jag hoppas att jag är gravid. Men testade negativt även idag. Suck. Funderar på om jag känner mig stressad? Även miljöombyte kan påverka.. Hmm.. Bara att vänta och se. 
Pappa sa igår att om vi skulle lyckas med att ge honom ett barnbarn i födelsepresent så va det dags att sätta fart nu. Han fyller i början på juni. Han har dessutom förmågan att veta när man är tidigt gravid. Han sa ju vid jul förra året att jag va det, och då hade jag precis plussat. Nu har jag ju inte gått ner alla mina gravidkilon, så det är inte säkert att han ser nu. Men som sagt så va ju testet fortfarande negativt. Men hade testet varit positivt så vet jag inte om jag hade velat skriva det här. Det känns aningens tidigt, men men. Får se hur jag gör när jag är gravid. 

Ledig idag. Borde ta mig iväg till gymmet och träna lite. Måste motivera mig att ta mig iväg. Måste gå ner lite i vikt oxå. Kan ju börja med att bara äta godis/chips och dricka på helgerna. Och minska på kakor. Och självklart på utemat. Det va det där med motivationen återigen. 
Nähä undrar om man ska ta och sätta lite fart. Har disk som behöver diskas oxå. Har i alla fall fått kläder på mig, trots att det är skönt att gå i morgonrocken länge. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar