söndag 19 oktober 2014

Facit sökes...

Facit till livet är något som jag skulle behöva ha just nu. Att jag kunde få veta vad jag/vi ska göra för val. Så mycket som känns ovisst nu. Suck! Orkar inte. 
Trött som vanligt. Och dessutom jobbar jag i helgen, delad tur idag. Blev att ta bussen hem ikväll, så va hemma kl.22.25. H jobbar natt. Ligger i soffan och laddar för att ta mig iväg till duschen. Jag är trött och sliten. Orkar inte riktigt med mig själv alla gånger. Orkar inte med alla val och frågor. Orkar inte med omgivningen. Så förbannat trött på allt. 
Imorgon blir det jobb igen. Skulle egentligen på utbildning men som vanligt är det kris på vikarier på jobbet. 

Har en period nu när jag saknar Elsa så otroligt mycket. Saknar henne så det värker inom mig. Vet inte vad jag ska ta mig till. Allt känns tungt. Och just nu vet jag inte hur jag ska orka vidare. Vet inte vad jag ska göra av alla känslor. Vill sparka och slå, så jag får ont nån annanstans. För att dämpa denna ångest. Kanske kan folk förstå då att allt inte är okej. För vad ska man göra när själen värker. Är så frustrerad och arg på livet. 
Trött på vissas frågor, vet tillslut inte vad jag ska säga när de frågar hur det är? Vet att de inte kan försöka förstå om jag inte berättar hur det är. Men samtidigt det handlar ju om fingertoppskänsla. Inte alltid jag vill prata om hur jag mår. Och samtidigt finns det ju de som läser mellan raderna, och förstår att det inte är okej. Jag är trött. Vill såklart att man ska fråga oxå, men vill inte att fokus ska ligga på det. För det gäller ju att man verkligen uppriktigt vill veta hur jag mår och inte bara som en artighetsfras. 
Det sägs att livet går vidare, och visst gör det det. Men jag hänger inte med. Jag orkar inte. Lusten och orken är som bortblåst. Så sjukt trött och sliten. När ska jag få må bra?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar