måndag 20 oktober 2014

Inte på topp...

Självklart vaknade jag med huvudvärk och täppt näsa imorse. Och jätte trött. Så startade med alvedon, hittade dock inget nässpray. Har varit på jobbet idag och inte mått så bra. Känt mig varm till och från, kanske hade jag en släng av feber. Att sjukskriva sig va absolut inte ett alternativ, då det redan va två sjuka idag. Sjukt ont i huvudet har jag haft oxå. 

Efter jobbet blev jag hämtad av älsklingen. Vi åkte och tog en fika på Marieberg. Inhandlade även nässpray. Jag har inga andra symtom på förkylning, och det är jag glad för. Känner mig nu lite piggare, kan bero på kombon av kaffe och alvedon. Funderar på att gå ut på en promenad. Har laddat ner en ny app, "turf". Där ska man gå till olika zoner, och man får poäng, ska prova om det är skoj. Sambon har precis åkt till jobbet. Blir en ensam kväll och natt för mig igen. Funderar på vad man ska äta till kvällsmat. Kanske gå en sväng förbi netto eller lidl och kolla om de har nåt skoj. 

Tänkte ju att jag skulle ta tag i det där med träningen, och det är ju så typiskt att man ska känna sig dålig då. Suck. Men så länge man inte har feber borde det ju inte vara nån fara med att träna. Får se hur jag känner mig imorgon. Vi hade fått en chokladask av en av våra brukare. Självklart hade jag dålig karaktär och va tvungen att smaka ett par bitar. Suck, att jag aldrig kan låta bli. 
Imorgon ät jag ledig, ska bli skönt med lite sovmorgon. 

Känner mig nästan konstant kissnödig. Hmm undrar vad det beror på? Har ju aldrig haft en urinvägsinfektion, så vet inte hur det känns. Hoppas ju på att vara gravid, men tror inte att så är fallet. 
Hörde förresten om en idag som hade missat att hon va gravid. Hon hade tydligen haft ont i magen och sökt för det och det visade sig att hon va gravid i fjärde månaden. Det är ju lite komiskt på nåt vis. Så kanske det lätt blir om man inte planerar graviditet. Och det är ju inte den första jag hör om som lyckas med det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar