fredag 28 november 2014

Shopping och julångest...

Va ute på stan igår för att köpa julklappar. Kom hem med bara kläder till mig. Hmm....
Idag funderade jag över detta och inser att det är mitt sätt att försöka må bra. När jag mår dåligt väljer jag ofta att shoppa för att döva smärtan. Behöver verkligen inte mer kläder. Men det har alltid varit så. När jag inte vet vad jag ska göra med all frustration. Jag är förbannad på livet, på mig, på allt. Va länge sen jag va ute och shoppade och orken har inte funnits. Som sagt så mår jag inte så bra nu. Varje gång jag funderar på att ta mig iväg till gymmet, så blir jag snorig och förkyld igen. Jag orkar inte. Men jag måste på nåt vis ta tag i mig själv. Gå ner de där kilona. Börja träna och äta nyttigt. Jag vet. Men när orken tryter och jag inte vet varken ut eller in. Var ska jag hitta motivationen, orken och lusten? 
 
Julen närmar sig och även ångesten över den. Vill bara att den ska vara över. Funderar på att jobba några extra pass för att slippa känna efter. Jag saknar min Elsa så otroligt mycket. Hon skulle ju vara här och fira sin första jul. Vår lilla Elsa. Istället får jag göra fint vid graven och tända ljus. Det gör så ont. Tårarna rinner. Kan stundtals inte fatta hur orättvis världen är. Vet inte vad det ska komma för gott ur det här. Motivationen saknas till att plocka fram ljusstakar, stjärnor mm. Jag orkar inte. Vet egentligen inte heller om jag egentligen orkar jobba både jul och nyår. Förra året hade jag precis plussat dagarna innan jul. Och även det gör att det känns tungt. 

Vet att jag borde hitta någon att prata med. Visst vi pratar jag och min sambo. Det enda vården som vi blev erbjuden va en kontakt med en kurator. Och vad kunde hon göra? Inte mycket. Jag är trasig, känns som om jag aldrig kommer bli hel igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar