söndag 19 juli 2015

Besviken...igen..,

Igår kände jag av min mage. Visste inte om det var så att mensen va påväg eller om det var oro. Fick sen ont i magen. Mådde lite illa och hade ingen lust att äta nåt. Efter att jag hade jobbat igår så däckade jag på soffan. Så sjukt trött. 
Sen igår kväll kom såklart mensen. Känner mig så förbaskat misslyckad. Det gör så ont i min själ när vi återigen inte lyckas bli gravida. Men visst är väl samtidigt bra att den kommer något sånär regelbundet. Men ändå.. Det är så frustrerande.

I framtiden blir det start för ivf. Äntligen har kallelsen kommit. Tänker inte tala om när, de som vill veta får fråga. Och de som redan vet hoppas jag inte säger nåt. Det finns allt för många nyfikna själar som tyvärr inte kan hålla några hemligheter. Och det är förbaskat tråkigt. 
Självklart kommer det bli graviditet fylld av oro. Men det ska förhoppningsvis gå bra denna gång. Vet att det kommer bli en massa extra kontroller. Och det känns tryggt. Vill verkligen inte förlora något mer barn. Livet är så förbannat orättvist. Det finns de som bara avlar barn i tid och otid. Det gör ont för alla oss som kämpar. Visst kan jag känna en avundsjuka. På att de har så lätt och vi så svårt. 
Ska bli skönt att slippa hålla koll på ägglossning för att ha sex på rätt dag. 

Idag gick jag förresten på semester. Fyra veckors ledighet ligger framför oss nu, och det ska bli skönt!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar