onsdag 15 juli 2015

.... Positivt överraskad...!!

Det sägs ju att hjälpen brukar komma från oväntat håll.... Häromdan träffade jag en bekant på en mataffär i stan. Jag brukar själv sällan handla där, främst för att den ligger lite avsides. Hon undrade hur det va med mig och om jag jobbade. Förstod att det handlade om förlusten av Elsa. Hon har tidigare jobbat som vikarie hos oss. Är vän med henne på Facebook, så visste att hon vet om allt som har hänt. Sa att jag i inte blivit sjukskriven så länge, på grund av att jag då bara hade begravningen framför mig. Hon blev lite upprörd med tanke på hur vården fungerar. Hon sa att det är ju viktigt att få sörja. Vilket jag såhär i efterhand inte tror att jag riktigt fick. Hon sa att en sådan här sak verkligen berör, och att hon ofta tänker på mig. Det värmer i mitt hjärta. Hon sa att om jag hade vägarna förbi hemma hos henne, så får jag gärna höra av mig och komma över på en fika. Som sagt inte den som jag hade tippat på...

Ny vecka och gör återigen ett försök med träningen. Både måndag och tisdag har det blivit styrketräningspass på gymmet. Så skönt att bli lite mer slimmad och förhoppningsvis går ner några kilon. Känns som om vågen just nu står still, men har ju märkt skillnad på kläderna. Vill ju bland annat få en mindre mage, men tyvärr så funkar ju inte punktträning. Känner redan av träningsvärken och det känns samtidigt skönt på nåt vis...!!

Har två lediga dagar framför mig nu, onsdag och torsdag. Sen jobbar jag helgen och därefter är det 4 veckors semester! Ska bli skönt att vars ledig tillsammans med sambon. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar