onsdag 8 juli 2015

Tisdag...=...träning..!!

Idag tog jag mig iväg till gymmet. En veckas träningsuppehåll har det blivit vilket inte är bra. Det har ju varit så sjukt varmt så orken att ta sig iväg har inte funnits. I helgen var det ca 30 grader varmt. Man har svettats bara av att göra ingenting. Har försökt att äta nyttigt, men det har ju blivit lite glass i värmen. Vågen står still, så sjukt irriterande. Förresten på gymmet idag träffade jag en tjej som var vikarie hos oss på jobbet förra sommaren. Jag har inte sett henne på ca 1 år och hon har inte heller sett mig. Och typ det första hon sa när hon såg mig var att Gud va smal du har blivit. Hmm...jo jag har ju gått ner i vikt, men inte så drastiskt som det lät på henne. Hon sa att jag var mycket smalare nu mot förra sommaren. Vilket inte är så konstigt, med tanke på att förra sommaren hade jag precis fått barn. Fick en liten Elsa, som tyvärr inte klarade sig. 

Saknar...saknar... Denna ständiga saknad, som på nåt vis inte går att beskriva. Det gör så ont och livet är så förbannat orättvist. 
Ibland funderar jag på varför jag orkar gå upp ur sängen varje dag. Varför jag fick leva vidare och inte min Elsa...? Varför en fråga som ständigt söker svar. Svar som jag troligtvis aldrig kommer få. 

Svärmor är fortfarande på besök. Nu inatt känns det skönt eftersom sambon jobbar natt. I helgen var hon och jag ute på lite loppis, naturens hus mm. 
I söndags va jag en sväng och vattnade på graven. Det va ju så sjukt varmt, så det va välbehövligt. Tog även en sväng på myrorna. Där fyndade jag en fin tunika. Tycker det är sjukt kul att åka på loppis och kolla. Alltid gör man något fynd. Förresten vi har köpt ett nytt soffbord i teak, på en köp och sälj sida på Facebook. Vi va och hämtade det idag. Har ju länge velat ha ett större bord. Det är ju extra kul att köpa lite äldre saker, eftersom lägenheten är från 40-talet. 

Ser att nu har visst klockan passerat midnatt och det är åter en ny dag. Jag ska senare idag iväg och jobba kväll. Denna vecka jobbar jag caca. Kanske hinner jag med ett pass på gymmet innan jobbet. Kanske även finns tid för en snabb loppisrunda. Svärmor pratade om att hon ville åka med sambon till Erikshjälpen. Vi får se vad orken och lusten räcker till imorgon.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar