tisdag 6 januari 2015

Fortfarande trött...😮

Trött dag idag med. Höll pĂ„ att somna i bilen idag. Jag vet det lĂ„ter inte bra. Men vissa dagar Ă€r det sĂ„. SjĂ€lvklart va det lite svĂ„rt att somna igĂ„r kvĂ€ll. Sen vaknade jag vid 02.30. Suck! Fortfarande trött, vilar lite i soffan. Har diskat sen jag kom hem. 
Sambon Ă€r pĂ„ möte, skönt med lite egen tid oxĂ„. Ska strax sĂ€tta fart och göra lite nytta igen. Om jag hĂ„ller mig vaken? Jobbar 7-16 imorgon med. 

Mamma hade varit pĂ„ julspel idag i kyrkan och dĂ„ hade hon tĂ€nt ett ljus för Elsa. Det vĂ€rmer i hjĂ€rtat. Men det gör förbannat ont. Saknaden Ă€r sĂ„ stor!! Lilla Ă€lskade Elsa ❤️ 

Funderar pĂ„ om jag ska frĂ„ga en arbetskamrat imorgon, om det Ă€r sĂ„ att jag Ă€r sur och otrevlig. Om hon har upplevt att jag Ă€r sĂ„n. Vore ju lite intressant att veta om det snackas om mig eller inte. Fast vill jag verkligen veta det? Jag vet inte. KĂ€nner mig inte trygg, vet inte vem som ska skvallra pĂ„ mig. Men samtidigt försöker jag verkligen tĂ€nka mig för vad och hur jag sĂ€ger saker. BĂ€r stĂ€ndigt med mig en oro. Oro för vad som kommer hĂ€nda. Om det blir en bra eller dĂ„lig dag. 

Funderade pĂ„ att sluta med en av mina laster idag. Men nĂ€r jag lĂ€ste hur man kan mĂ„ dĂ„, sĂ„ insĂ„g jag att det inte Ă€r en bra idĂ© just nu. Finns risk för att mina kĂ€nslor av oro och Ă„ngest ökar dĂ„. Man kunde Ă€ven fĂ„ yrsel och huvudvĂ€rk. 

NĂ€r man gĂ„r/ har gĂ„tt igenom en kris sĂ„ sitter kĂ€nslorna ofta pĂ„ utsidan. Man har liksom tentaklerna pĂ„ och kĂ€nner av stĂ€mningen i ett rum. Ibland stĂ€mmer ens kĂ€nsla och ibland inte. Idag fick jag för mig att en arbetskamrat undvek mig. Att hon inte ville se och prata med mig. Kan vara inbillning frĂ„n mitt hĂ„ll. TrĂ€ffade bara personen en snabbis pĂ„ eftermiddagen. Ska kĂ€nna av situationen imorgon oxĂ„. 
Det Ă€r mĂ€rkligt att vissa personer aldrig kan frĂ„ga hur det Ă€r? De Ă€r bara intresserade att vĂ€dra sina egna problem. SĂ„nt gör mig trött. Men samtidigt kanske man Ă€r rĂ€dd för att frĂ„ga eftersom man aldrig vet hur jag ska reagera. För tĂ€nk om jag blir ledsen och grĂ„ter. För ibland kĂ€nns det hemskt att man ska behöva fundera pĂ„ om man vĂ„gar visa hur man egentligen mĂ„r. Och med allt som har hĂ€nt sĂ„ har jag lĂ€ttare att börja grĂ„ta, det vet jag. Det gĂ€ller bara att trycka pĂ„ de rĂ€tta knapparna och Ă€ven visa lite empati. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar