måndag 12 januari 2015

Samtal....och tankar...

Det snöar idag igen. Det är tydligen sjukt halt ute och frakturmottagningen har fullt upp. Helst skulle man väl stanna inne idag. Men jag måste ta mig ut sen. Idag ska jag till företagssköterskan på landstingshälsan för samtal. 

Va på stan utan att vurpa förut. Dessutom har det regnat under dagen, så det blev ännu mer halt. Samtalet gick bra. Va många frågor, fyllde i audit (om alkoholvanor). Ett annat formulär om hur jag mår. Om man fick många kryss åt höger, så mår man dåligt. Vilket jag även fick. Det var även frågor om sömn, matlust, oro, ångest mm. Hon frågade om jag varit sjukskriven. Jag berättade om bemötandet av läkaren på vårdcentralen. Hon frågade om korttidsfrånvaro, vilket jag bara hade i samband med en seg förkylning. Jag sa att kanske borde jag ha varit hemma mer, men att det är lätt att vara efterklok. Om jag behöver vara sjukskriven framöver får jag vända mig till vårdcentralen, därefter kan de ta över mig. De har inga akuttider hos sina läkare. Det känns skönt att ha det här samtalet avklarat. För det har varit många tankar och känslor inför det. 
Hon sa att det va ett gränsland. Självklart påverkas mitt arbete av det jag har gått igenom. Det kändes verkligen bra efteråt. Kommer bli kallad till en psykolog framöver. När visste hon såklart inte. Min journal ska granskas av en samordnare, som ska bedöma vem jag ska få gå till. Alltså vem som passar bäst för mig. Hon sa även att min chef var orolig för mig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar