tisdag 20 januari 2015

Trött.. Samtal med chefen och landstingshälsan...

Idag efter jobbet somnade jag i soffan. Det kostar verkligen på att jobba när man inte mår helt hundra. Har dessutom haft en tjej med mig idag som gått bredvid. Och då måste man definitivt tänka på hur man är. Första intrycket är viktigt! Så sjukt trött. Trött på att vara trött och snorig. 

Det ringde en beteendevetare från landstingshälsan idag. Jag fick en tid nästa vecka. På onsdag blev det. Jag är ledig då. Hade ju egentligen hoppats på att få träffa en psykolog, men det här hoppas jag blir bra ändå. Hoppas verkligen på att kemin stämmer och att hon kan hjälpa mig. 

Pratade med min chef idag. Berättade lite om vad som händer och vad jag kommer gå igenom. Fertilitetsutredning osv. Tänkte så hon vet om jag är lite frånvarande, eftersom det är mycket som snurrar i mitt huvud nu. 
Sa att jag inte vet om jag orkar jobba 100% när jag börjar prata med någon på landstingshälsan. Men det beror ju på om jag blir sjukskriven osv. Hon sa att jag kanske skulle känna mig piggare då och inte behöva gå ner i tid.. Vi får se hur det känns framöver. När jag pratade med chefen visste jag inte att jag ska till LH nästa vecka. Sa bara till henne i förbifarten att de hade ringt därifrån. Frågade dessutom chefen om hon hade hört något mer att jag var otrevlig. Men hon sa att hon inte hört något. Och tydligen va det bara en specifik händelse som hade orsakat allt detta. Vad för specifik händelse vet jag ännu inte. Kanske försäger hon sig om det med. Jag har ju mina aningar om vem som har skvallrat för chefen. Med tanke på att en av mina arbetskamrater har tagit bort mig som vän på Facebook. Men det känns som om det kvittar. Förhoppningsvis blir det bra att få någon att prata med på landstingshälsan. Jag håller tummarna för att det blir bra! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar