måndag 19 januari 2015

Huvudet dunkar och ett samtal som ger hopp...

Huvudet värker och har gjort det under kvällen. Inser att jag glömde dricka kaffe innan jag åkte till jobbet. Så jag tog faktiskt en kopp när jag kom hem vid 22. Jag vet att det är aningens sent att dricka kaffe, men jag tror att huvudvärken lättade lite. Samtidigt är huvudet ju dessutom fullt av snor. Den kombinationen är inte den bästa. Blir alvedon när jag går och lägger mig. Huvudvärken kan ju även bero på allt som händer, alla tankar och funderingar som ständigt gnager inom mig. Och all denna väntan... 

Förra blogginlägget fick många läsare och många kommentarer på instagram. Det gör förbannat ont! Att människor ska bete sig så och dessutom vuxna människor. Men som sagt nu har mina föräldrar satt ner foten. De tänker inte acceptera sånt beteende. Det är tråkigt att det ska behöva gå så långt. Att man till och med väljer att säga upp bekantskapen med såna personer. Tråkigt är bara förnamnet. 

Jag gjorde i alla fall slag i saken och ringde ett jobbigt samtal idag. Jag ringde till fertilitetsenheten på sjukhuset. Sambon och jag har ju pratat om det. Då det har gått ca 6 månader sen vi va på undersökning på kvinnokliniken. Läkaren sa att vi skulle vänta 6 månader innan vi sökte hjälp. Pratade med en trevlig barnmorska. Hon beklagade dessutom att jag förlorat Elsa. Jag/ vi fanns ju med i rullarna sen tidigare, hon kollade i min journal. Hälsoundersökning och blodprover fanns sen oktober 2013. BM skulle prata med doktorn för att se vad/ om vi behövde komplettera med nya blodprov och ev ny hälsoundersökning. Inom 3 månader kommer vi bli kallade för undersökning. 
Så 19 januari kanske blir en bra dag trots allt. Om jag inte hade jobbat kväll ikväll så hade jag dessutom varit på födelsedagskalas. 
Nu kallar sängen! God natt! Och tack för alla kramar och kommentarer ♥️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar