onsdag 10 juni 2015

Besök och samtal på Sankt Lukas!

Inte nog med att gårdagen va lång. Igår firade vi min pappa hela dagen. Även dagen idag kändes lång. Idag har jag jobbat. Kompade lite på em för ett samtal på Sankt Lukas. Ringde ju förra veckan, och blev uppringd samma dag. Fick en tid idag, alltså ca 1 vecka senare. Lite snabbare handlingstid än på landstingshälsan. Det kändes bra att prata med henne på Sankt Lukas. Och jag vet vad ni tänker....jag fixade faktiskt att öppna mig. Hon va leg. psykolog och leg. psykoterapeut. Är väl det jag behöver. Vi pratade mest om Elsa. Hon ställde en del frågor, som jag svarade på. Samtalet tog ca 45 minuter. Vi bokade även in en ny tid..om 2 veckor. Vet att jag bara har tre samtal där, sen vet jag inte vad som händer. Kanske blir jag åter slussad till landstingshälsan. Men det lät som om vi då kunde ett gemensamt samtal med både Sankt Lukas och landstingshälsan och mig, för att planera framtida samtal. Vet att Sankt Lukas är sjukt kompetenta på det de gör. Och den känslan har jag ju inte direkt fått av landstingshälsan. Men kan tro att jag kanske pratat med fel person där, att hon jag pratat med har  saknat kompetensen. Hon på Sankt Lukas sa att jag haft "otur" med de jag tidigare pratat med, och då inkluderas även kuratorn på barnkliniken. 

Ska återkoppla till min chef, snarast tänkte jag. Så hon vet vad som händer och sker. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar