måndag 15 juni 2015

Måndag idag....

Allt jag drömde om va att få ett barn. Kunde aldrig tro att det skulle vara så svårt. Längtar så sjukt mycket. Vad har jag gjort som gör att jag inte förtjänar ett barn? Varför?? 

Folk frågar hur det är. Ofta säger jag att det är bra. Men sanningen att det är inte bra, inget känns bra sen du lämnade mig, älskade barn, älskade Elsa. 

Upplever att jag är mer känslig för vad folk säger. Att saker som egentligen inte är så allvarliga, känns som ett hårt slag i magen. 

Ångest och oros känslan finns med mig dagligen. Ibland känns det mer påtagligt. Då vill jag bara skrika och gråta. Men jag behärskar mig. För så kan man inte bete sig, tex på jobbet. 
Har mått lite illa idag, men det beror säkert på mitt psykiska mående. Eller att jag ätit något konstigt. Oron kan väl oxå ge illamående. Hoppas såklart på en graviditet, men samtidigt vågar jag inte hoppas på det! 

Varit till gymmet idag. Motivationen va lika med noll, men glad att jag ändå tog mig iväg. Efter träningen mådde jag sjukt illa. Så blev lite nötter för att stilla det. Insåg då att jag ju hade ätit tidig lunch idag, vilket det ofta blir då man jobbar dag. Väl hemma slängde jag ihop en nudelwok. Mums! 

Nu blir det soffmys med älsklingen. Kanske orkar vi se ett avsnitt av "orange is the new black"... Ny säsong! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar