lördag 27 juni 2015

Jobbar helg...

Lördag idag och jag jobbar helg. Idag va det en delad tur. Efter kvällspasset blev det en glass och kaffe på McDonalds. Inte kanske det bästa att avsluta dagen med...men men. Kände att det blivit lite dåligt med kaffe under dagen. Drack lite imorse, men blev bara en ljummen skvätt på frukost. 

Sambon är iväg på Bråvalla festivalen över dagen idag. Det hade ju varit skoj att följa med. Men jag jobbar ju och det är ingen större idé att försöka söka semester mitt i semesterperioden. Det brukar sällan bli beviljat då. 

På de lediga timmarna va jag hemma och käkade lite. Passade även på att pyssla lite på balkongen och vattna. 

Apropå det där med den individuella brukartiden, som just nu mäts på jobbet. Så känns det helt plötsligt mycket bättre. Förra veckan fick jag en brukartid på 56%. Jag såg på staplarna att det va den näst högsta. Så nu behöver jag fundera över vad jag gjort för speciellt, och sen återkoppla till min chef. 

Idag har jag varit sjukt trött på mina händer. Har tappat både det ena och det andra idag. Började imorse med att jag tappade jobbmobilen i golvet. Den liksom bara gled ur min hand. Hmm..tröttsamt är bara förnamnet. Mobilen klarade sig bra. Sen hemma hos brukarna tappade jag oxå diverse saker, som t.e.x ett antal brödskivor, smörknivar, ägg, frukt. Troligtvis beror det på karpaltunnelsyndromet. Man kan ju då få minskad känsel i händerna/fingrarna och en ökad fumlighet. 
En av gubbarna undrade vad jag hade hållit i inatt? Är nåt man säger om man tappar saker. Det har jag hört förut. 

Börjar bli dags att gå och lägga sig. Jag är inte riktigt redo för det än. Kanske beror det på att jag drack kaffe förut? Fast det brukar sällan påverka. Blir att gå och lägga sig själv. Vet inte när sambon kommer hem inatt. 
Imorgon ska jag jobba 7-16.30. Sen är jag ledig i 2 dagar. Ska bli skönt! Är inte helt motiverad att jobba nu, men det får gå i tre veckor till. Sen blir det äntligen lite semester! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar