söndag 14 juni 2015

Helgen som varit...och funderingar...

Den lediga helgen är redan över. 
Igår hade vi städdag med bostadsrättsföreningen. Det avslutades sen med grillning och lite vin. Sjukt trevligt! 

Idag har vi varit hemma och plockat i ordning. Städat, och packat upp några kartonger. Har dåligt samvete över att det inte har blivit av tidigare. Ska bli skönt när allt är färdigt! 

Det regnar nu, men det har även varit soligt idag. 
Tankarna finns alltid här. Tankar som tänk om... Jag vet att det egentlig inte tjänar något till att tänka så. Saknaden är ständigt här. Och frustrationen. Frustrationen att det blev såhär och att inte bli gravid igen. Är så trött på allt. Mitt älskade lilla barn, min Elsa. Varför?? Smärtan river i mitt bröst. Livet gör ont! 

Imorgon är det en ny dag och en ny vecka. Jag ska ta tag i träningen, ta tag i mitt liv. Vissa saker kan jag inte själv göra något åt. Den bollen ligger hos andra. Funderar varför vi inte har hört något mer från fertilitetsenheten, det har gått 3 månader sen vi va där sist. Suck! Jag vill ju bara bli gravid och få ett levande barn. Även om en graviditet skrämmer mig. Kommer bli en ständig oro. 9 månader av oro. Kanske är jag redan gravid? Hoppas såklart på det. Men ibland orkar jag inte ens hoppas, men rädsla för att återigen bli besviken när mensen kommer. Vågar inte känna efter hur det känns i kroppen. Undrar hur många bakslag jag ska klara av? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar