tisdag 3 maj 2016

Grattis Elsa på 2-års dagen...!!

Vårt änglabarn Elsa fyller 2 år idag. Det värker i hjärtat att vi inte får ha henne här. Men på nåt vis så vet jag att hon vakar över oss. 
Jag vill inte tänka tankarna som innehåller.... Tänk om. Men gör det ändå... Ja tänk om hon hade varit här levande med oss. Då kanske vi inte hade varit gravida nu. Men jag vet att hon är en stolt storasyster. Och jag hoppas för allt i världen att hon gör allt för att skydda lill*n i magen! 


Efter att sambon slutade jobbet idag så blev jag upphämtad och vi åkte till graven. Han hade köpt blommor och gravljus. Mamma va vid graven förra veckan och planterade penséer. Så istället för att fira med tårta och paket. Så blev det blommor vid graven. Det gör ont och saknaden blir mer påtaglig. Tårarna rinner.... Älskade Elsa, våran ängel! 

På en av gravarna låg denna and och spanade. Mamma sa att den låg på ägg. Den låg och spanade ut över Elsas grav. 

Så för två år sedan låg jag på BB i Lund. Oviss om vad som skulle ske. Idag ligger jag på BB i Örebro. Det är ca 50 mil som skiljer. Det är även ett visst antal graviditetsveckor som skiljer. Elsa föddes i vecka 24+1, lill*n är nu i vecka 30+6. Det är mycket som hinner hända på de veckorna. Elsa vägde 585 gram och vi vet att lill*n vägde 1652 gram förra veckan. Det är över ett kilo som skiljer.
Det finns även en del likheter mellan de olika graviditeterna, som att vattnet gått för tidigt. Men just nu ligger fokus på att se till så att lill*n ligger kvar i magen ett bra tag till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar