måndag 23 maj 2016

Helgen... Och en extrem trötthet...!

De senaste två nätterna har jag återigen inte lyckats vakna mitt i natten för att pumpa. Jag blir så frustrerad när det blir så. Alltså jag har ju hört klockan och stängt av den i sömnen. Livrädd för att inte vakna när det blir dags för samvårdsrum och vi ska ha fullt ansvar Sixten och hans matning. Får prova med att lägga väckarklockan länge bort så jag inte når att stänga av den i sömnen....

Nalle Puh förklarar allt så bra...

Tycker till och från att det går bättre med pumpningen och att det ibland kommer mer. Men har ju samtidigt läst att det är olika hur mycket mjölk som kommer olika dagar. 

I lördags bad jag om hjälp för att hitta en bra amningsställning för mig och Sixten. Det har funkat bättre efter det. Fick även ett amningsvårtskydd, som verkligen underlättar. Det hjälper Sixten att suga och har även sett att det rinner till mjölk då. Så så ofta som möjligt ska han få ligga och snutta vid mitt bröst. Det är ju en fördel om han är vaken och intresserad. Men det är även okej att göra det mellan måltiderna. 

Vårt lilla krypin..

Jag vet att det har varit mycket fokus på amning och bröstpumpning de senaste dagarna. Kanske inte så skoj för alla att läsa om, men just nu skapar det mycket frustration hos mig. Vill ju att det ska fungera. 

I lördags hade Sixten passerat 2000 gram. De hade faktiskt vägt honom två gånger, eftersom han hade gått upp 75 gram sedan dagen innan. 
Igår vägde han 2050 gram. Idag ska han även mätas, både huvud och längden. Vägningen görs varje dag. 


Sixten fick ett bad i lördags. Han tycker fortfarande att det är skönt. Nu låg han och blundade och bara njöt. Efteråt blev det en väldigt mjuk och gosig bebis. 

Nybadad Sixten! 

Igår va jag och Holger iväg till mina föräldrar ett par timmar. Kändes lyxigt att bara sätta sig vid ett bord med lagad mat. Har blivit dåligt med det de senaste veckorna. Orken har inte funnits hos någon av oss. Passade även på att byta lite tvätt... För det är sånt som vi tyvärr inte har tid med nu. 

1 kommentar:

  1. Grattis Sixten! Du har fått din första diplom.
    Det är säkert viktigt för Sixten med din mjölk. Och att vara med dig, ligga på ditt bröst, få mysa med dig är ännu viktigare. Du behöver inte blir en bättre Mamma. Du är redan den bästa för honom! Tänk bara på dig och din familj. 💕

    SvaraRadera