lördag 21 maj 2016

Tankar om amning och bröstpumpning!!


Jag har Sixten abstinens.... Har varit vaken sedan strax efter 06. Nu är klockan strax efter 09. Väntar på att sambon ska vakna. Han är ju så seg på morgonen. 
Åh jag vill vara hos Sixten nu! Saknar honom så sjukt mycket! Jag vet ju att han har det bra på sjukhuset. I helgen jobbar lite känd personal igen. Är lite påfrestande med all ny personal, det här med kontinuitet verkar visst inte vara så viktigt. Sen känns det som om det inte funkar helt hundra med dokumentation eller kanske mer rapporten mellan personal. Någon personal drar igång något, som det känns som ingen följer upp. Nu är det ju inga stora saker. Påverkar absolut inte Sixtens vård och skötsel. Så på det viset kan jag sakna iva-salen på neo. 

Pumpning pågår...

Apropå amning och pumpning, så har jag återigen gjort en stor ansträngning för att få det att fungera. Har under natten varit uppe och pumpat flera gånger. Jag vill ju göra det som känns bäst för Sixten. Och just nu känns det att amning/pumpning är det. Jag vet att det finns vissa som inte fixar det, men jag vill verkligen. Tänkte be personalen idag om hjälp idag för att hitta en bra amningsställning för mig och Sixten. Får ju höra olika förslag hela tiden. Först hörde jag att Sixten ska ligga på tvären, sen ska han ligga åt andra hållet. Nu blir jag inte klok på hur....


Annars är det ju tal om att Sixten ska börja få ersättning och bröstmjölk (mamma mjölk). Och vi ska ta beslut om jag ska hel eller delamma. Med tanke på att mjölken inte vill rinna till, så lär det väl bli delamning. 


2 kommentarer:

  1. Ååh d låter ju jättejobbigt att vara ifrån sitt lilla barn! Finns d inte familjerum där?
    Kanske mjölken rinner till bättre när du å Sixten får vara med varann hela tiden?
    Löser sig nog med hur du ska ha honom vid bröstet.. Kanske får prova lite olika för att se vad som passar er. Hoppas neo-personalen kommer med nå bra tips!

    SvaraRadera
  2. Jo det finns familjerum, väldigt få dessvärre. Men vår tid kommer strax. Fick hjälp med amningen igår, ställning och även en "extra" silikontutte. Tack för ditt pepp!!

    SvaraRadera